Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је данас да ће директна авио линија између Београда и кинеског града Гуангџоу бити успостављена 30. септембра.
Весић је рекао да је национална авио компанија „Ер Србија“ ове седмице поново успоставила директну линију од Београда до Нице, након пет година.
„Осим тога, почећемо да летимо за Шангај и вероватно за још једну дестинацију у Северној Америци, видећемо коју, али у сваком случају Ер Србија показује колико је била паметна одлука председника Александра Вучића пре десетак година да се угаси Јат ервејз који је био губиташ и да се направи нова национална авио компанија заједно са Етихадом, који нам је помогао да је развијемо“, рекао је он за Б92.
Весић је навео да је држава у међувремену успела да откупи акције од „Етихада“ и да је сада једини власник „Ер Србије“.
„То показује шта значи доносити храбре одлуке које мењају историју јер Ер Србија никада није имала више путника и ову годину ће завршити са више путника него прошле године“, рекао је министар и додао да је „Ер Србија“ понос наше земље.
Он је навео да је Влада Србије ове седмице усвојила одлуку о другој фази реконструкције аеродрома „Константин Велики“ у Нишу што ће, како је додао радити кинеска компанија „Шандонг“, која је радила и део прве фазе.
„Та компанија ће срушити стару зграду и направити потпуно нову тако да ћемо добити целину са оним што је до сада урађено. Такође, урадиће нови контролни торањ, нову слетно-полетну писту“, навео је Весић.
Говорећи о железничкој инфраструктури, министар је рекао да 23. септембра почиње тестирање новоизграђене брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
„Када будемо завршили тестирање, које ће трајати до 10. октобра, имаћемо потпуно сертификовану пругу по свим стандардима ЕУ“, рекао је Весић.
Навео је да је једна холандска компанија радила статичку сертификацију пруге Нови Сад-Суботица, а да је ово динамичка сертификација након које ће се кренути са пробама возова да би 25. новембра, како је најавио председник Вучић, пруга била пуштена у саобраћај.
Осим тога, Весић је рекао да се очекује да ће до краја године бити расписани први тендери за брзу пругу од Београда до Ниша, која ће бити дуга 230 километара.
Навео је да ће се та пруга радити другачије у односу на брзу пругу од Новог Сада до Суботице која је током изградње била потпуно затворена за саобраћај.
„Пруга од Београда до Ниша ће се радити у прозорима, као што се сада ради пруга Ниш-Димитровград где 36 сати радимо, па 36 сати иде саобраћај“, објаснио је Весић.
Када је у питању путна инфраструктура, министар је поменуо и радове на тунелу „Муњино брдо“ на деоници ауто-пута „Милош Велики“ између Паковраћа и Пожеге, наводећи да ће једна цев тог тунела бити пробијена 23. октобра, а друга између 15. и 25. децембра, те да ће 1. јуна следеће године ова деоница бити пуштена у саобраћај.
Између осталог, навео је да ће до краја ове године бити завршена нова деоница Моравског коридора, од Крушевца до Врњачке Бање, 54 километра брзе саобраћајнице Шабац-Лозница, скоро 40 километара Дунавског коридора, као и обилазница око Ваљева, и обилазница око Горњег Милановца.
Преузмите андроид апликацију.