Почетна > Бизнис
Бизнис

Аутомобилски гиганти међу најзадуженијим компанијама на свету

Питање које се често поставља од избијања пандемије ковида-19 је да ли светској привреди прети нова криза, и то неупоредиво гора од оне из 2008. године.
Фото: Unsplash/Leon_Seibert

Економско-финансијски консултант и један од аутора портала Макроекономија Драгован Милићевић наводи да су централне банке на светском нивоу упумпале огромну количину ново-наштампаног новца у циљу превазилажења последица пандемије.

Зато је дуг порастао како на нивоу државе и финансијског сектора тако и у тзв. нефинансијском сектору, сектору привреде.

„Овога пута у фокусу ће бити кретање дуга привреде или компанија, односно предузећа. Наиме, укупан компанијски дуг је у 2020. години имао готово експоненцијални раст. Он је крајем траћег квартала 2020. године достигао неверовантих 81 билион долара.

О величини дуга најбоље говори упоређивање са остварним профитом 543 највеће светске компаније са Форбсове листе када се искључе банке и осигуравајућа друштва. Профит ових компанија у 2020. износио је само 1,62755 билиона долара или готово 50 пута мање него укупан дугорочни и краткорочни дуг. Када се погледа укупна продаја анализиране 543 компаније добија се податак да је укупна продаја била три пута мања од укупног дуга“, наводи Милићевић.

Како додаје, у недавној студији у којој је истраживано пословање 900 компанија утврђено је да је Фолксваген, са 192 милијарде долара дуга, на првом месту међу најзадуженијим светским компанијама.

„То значи да ова компанија има више дуга од земаља попут Јужне Африке (180,1 милијарду долара) и Мађарске (101,9 милијарди долара). Фолксваген није усамљен међу произвођачима аутомобила када је велики дуг у питању. Заправо, још један немачки произвођач аутомобила, Дајмлер, трећа је најзадуженија компанија на свету са дугом од 151 милијарду долара. Не заостају ни Тојота са 138 милијарди долара дуга, Форд са 122 милијарде долара и БМВ са 114 милијарди долара дуга. Од 10 најзадуженијих компанија на свету, чак пет су произвођачи аутомобила”, наглашава Милићевић.

О несташицама сировина за ауто-индустрију у Немачкој прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.