Почетна > Бизнис
Бизнис

Аустрија: Многи произвођачи прикривају поскупљења

Поскупљења производа често се не виде на први поглед, јер их произвођачи прикривају, упозорава Удружење за заштиту потрошача у Аустрији (ВКИ).
Фото: Pixabay/Alexas_Fotos

Потрошачи често у продавници купују паковања саламе, тестенине или поврћа, јер су до сада увек куповали тај производ и радују се да су само минимално поскупела.

Међутим, указује ВКИ, многи произвођачи уместо цене променили су, без обавештења, количину у паковању и тиме прикривају право поскупљење.

Од када је објављено да је компанија „Манер“ на тај начин покушала да обмане потрошаче производом „Моцарт Мињон“, ВКИ упозорава на ову врсту поскупљења.

„Имајући у виду кризу потрошачи су постали обазривији и добијамо свакодневно нове пријаве“, рекла је Тереза Бауер из ВКИ.

Тако уобичајено паковање неког производа готово није променило цену, али уместо 100 грама садржи само 90 или 80 грама, навела је она.

Указала је да се то често дешава код какао-а или путера, али и код произвођача слаткиша.

ВКИ указује и да често произвођачи у картону поставе дупло дно, то јест има више картона и пластике, а мање производа.

ВКИ наводи да купци најрадије купују велика паковања, што је проблематично.

Код чипса, на пример, је већ постало нормално да паковања буду само на око 80 одсто попуњена.

Законска правила која би такво понашање произвођача забранила не постоје.

Због тога ВКИ саветује купцима да провере податке на паковањима.

Случај компаније „Манер“, која је изгубила судски процес пред трговинским судом у Бечу, због обмањивања купаца, могао би променити прописе, надају се у ВКИ.

ВКИ указује да су трговци у обавези да испишу основну цену производа по тежини.

Тако може бити да су мања паковања неког производа повољнија од великих.

Kad banka može da ukine dozvoljeni minus?

Преузмите андроид апликацију.