АП Војводина је током протекле недеље наступила на два важна стручна, међународна сајма: „Fruit Attraction“, сајам који се од 3. до 5. октобра одржао у Мадриду, и сајам „EXPO REAL“, минхенски сајам некретнина и инвестиција, чије су капије биле отворене од 4. до 6. октобра. Организатор оба наступа је Развојна агенција Војводине (РАВ).
На сајму „Fruit Attraction“ АП Војводина је наступила први пут.
У питању је важан међународни сајам, један од најзначајнијих догађаја у свету воћарске и повртарске индустрије, који привлачи велики број потенцијалних купаца и дистрибутера и одлична је платформа за представљање производа и прилика за приступ новим тржиштима и купцима.
Глобални досег сајма и фокус на воћарско-повртарску индустрију чине га значајном приликом за предузећа која желе да прошире своје хоризонте, због чега је РАВ изабрао да ове године мали и средњи произвођачи из АП Војводине по први пут наступе управо овде.
На заједничком штанду АП Војводине у Мадриду представило се осам излагача: „Удружење воћара Pannonian Fruits,“ компаније „Урбан Органика,“ „Apple World,“ „Forma BM,“ „Расадник Богдановић,“ „ПИК Бечеј – Флора,“ пољопривредна задруга „Агросој,“ и пољопривредно газдинство „Недељков“.
„Ми смо тамо били са компанијама, видели смо колико су имали посета и колико је било интересовања за њихове производе, а како после сваког сајма причамо и анкетирамо фирме које су ишле са нама, морамо рећи да је закључак да су они више него задовољни овогодишњим наступом у Мадриду. Одржали су преко 70 састанака и, према њиховим речима, за очекивати је да овај наступ резултира са више партнерстава“, каже Дарко Буљешевић, директор РАВ-а.
То потврђује и Ведрана Недељков из ПГ „Недељков“: „Веома смо задовољни нашим наступом на сајму. Интересовање купаца за наше производе је било више од очекиваног. Остварили смо 14 контаката, од тога верујемо да су три купца озбиљна и да ћемо са њима остварити сарадњу. Највеће интересовање за наше мини лубенице показали су купци из Велике Британије, Италије и Словеније, а за батат из Летоније. Овај наступ нам је био и одлична прилика да се видимо са сарадницима из Италије и Шпаније од којих набављамо семе и расад и поразговарамо о будућности“.
Истовремено, АП Војводина је имала велики заједнички штанд и на сајму „EXPO REAL“ у Минхену, највећој пословној платформи за сектор инвестиција и некретнина, и највећем Б2Б сајму у Европи.
РАВ је одржао готово 50 састанака унапред договорених састанака са представницима компанија и институција из Немачке, Словеније, Италије, Мађарске, Аустрије, Велике Британије, Мађарске, Јапана, Словачке, Норвешке, Аустралије… Поред могућих инвестиција, било је разговора о могућим партнерствима на пројектима и заједничкој организацији Б2Б догађаја између домаћих и немачких компанија.
Регион АП Војводине представљало је шест суизлагача у Минхену: градови Нови Сад, Суботица, Сомбор, Зрењанин, Кикинда и Сремска Митровица, а организатор догађаја, Развојна агенција Војводине, представила је инвестиционе и привредне потенцијале осталих локалних самоуправа у АП Војводини.
Према речима Бранислава Сворцана, помоћника градоначелника Града Сомбора, фокус Сомбора био је на промоцији инвестиционих потенцијала у индустријској зони, где потенцијалним инвеститорима могу да понуде готово 30 хектара потпуно инфраструктурно опремљеног земљишта по конкурентним ценама.
„Узимајући у обзир географску локацију, а посебно планирану саобраћајну повезаност града Сомбора са окружењем и ширим регионом, мислим да имамо заиста добру понуду. Акценат смо ставили на аутоиндустрију, пре свега компоненташе великих добављача, као и на изградњу дистрибутивно-логистичких централа, посебно уз коридор постојеће градске обилазнице и брзе саобраћајнице Бачки Брег (Сомбор) – Српска Црња (Кикинда).
Сматрам да смо имали успешан наступ на сајму, остварили смо преко 20 контаката и договорили посете граду Сомбору у наредном периоду. Осим тога, са другим градовима смо разменили искуства и обновили контакте јер, иако смо често једни другима конкуренција, радимо заједно на унапређењу наше локалне и регионалне привреде и развоја земље.“
Саша Танацков, члан кикиндског Градског већа за привреду каже да су генерално задовољни наступом на овогодишњем сајму инвестиција.
„Приметна је била одређена уздржаност потенцијалних инвеститора због читаве геополитичке ситуације на истоку Европе, разговора је било, али се осетила већа опрезност за нове инвестиције. Од разговора издвајамо најављене доласке потенцијалних инвеститора у Кикинду у новембру, како би се на терену уверили у оно о чему смо разговарали. Реч је о потенцијалним инвеститорима из Аустрије за Индустријску зону “Расадник”, те за могућност изградње смештајних капацитета и „SPA&Wellnes“ комплекса, као и из Словачке за тржни центар. Кикинда је у тим сегментима препозната као занимљива због близине са границом ЕУ и гравитацијом пограничне зоне Румуније.“
Развојна агенција Војводине већ сада припрема и традиционални наступ АП Војводине на сајму „Fruit Logistica“, који ће се одржати од 7. до 9. фебруара 2024. у Берлину.
Ministarka za brigu o porodici i demografiju u poseti Novom Sadu
Преузмите андроид апликацију.