После изградње пруге од Новог Сада до Суботице, у плану је модернизација железнице и у Банату. Најављено је да ће се убрзати траса од Београда до Шида, и да ће бити реконструисана деоница од Врбаса до Сомбора.
Брзином до 200 километара на сат возови од Београда до Новог Сада иду од марта 2022., а крајем ове године требало би да продуже и до Суботице. У плану је да сличном брзином саобраћају и између Београда и Шида, а до 120 километара на час банатском трасом. Ти радови, како најављује ресорни министар, трајали би две и по године.
„Пруга од Панчева до Суботице дужине је скоро 200 километара и обухвата и Зрењанин и Кикинду и Ново Милошево. Са одвајањем према Румунији биће дуга око 220 километара“, каже министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Пруга Врбас-Сомбор пуштена је у саобраћај још 1906. Пре шест деценија реконструисано је 35 километара трасе, а остатак пре 35 година.
Пре две и по године обустављен је путнички железнички саобраћај кроз Врбас. До пре годину дана, од Врбаса до Сомбора ишли су само теретни возови. Тај део пруге није ни електрифициран па су вагоне вукле дизел локомотиве.
За смер ка Сомбору биће коришћена досадашња врбаска железничка станица.
„Осим што ће бити на 15 минута од Новог Сада и 50 од Београда, Врбас ће имати две железничке станице. Добиће и брзу саобраћајницу са ‘смајлијем’, тако да ниједан град у Војводини неће бити тако инфраструктурно повезан. Ауто-пут се већ подразумева“, наводи Весић.
Нова Железничка станица у Врбасу, на прузи ка Суботици, биће заједничка и за Руменку, Мали Иђош и Ловћенац.
Vučić: Ići ću da razgovaram sa narodom u svako mesto, o strahu koji imaju
Преузмите андроид апликацију.