Почетна > Бизнис
Бизнис

Адио Алиталија

Икона италијанског ваздушног саобраћаја, национални авио-превозник Алиталија, обавила је синоћ последњи лет, и то на линији од Каљарија до Рима.
Фото: Unsplash/maswdl95

Према агенцији Анса, полетањем из Сардиније и слетањем на матични аеродром Рим-Фјумићино, Алиталија ће исписати последњу страницу своје богате 75-годишње историје.

Замениће је нова државна авио-компанија ИТА, која треба да почне с радом од данас.

Алиталија, чије је име деценијама било везивано за италијански економски бум после Другог светског рата, губила је новац од 2008. године да би 2017. отишла у стечај и била стављена под стечајну управу.

Корона мере ограничења путовања авионом додатно су повећале проблеме Алиталије, а компанија је 25. августа ове године дефинитивно прекинула продају авио-карата.

Европска комисија је у септембру дала одобрење новом италијанском авио-превознику ИТА (Италиа Траспорто Аерео) и одлучила да нову компанију не терети за 900 милиона евра незаконите државне помоћи коју је њен претходник примио 2017. године.

Мада неки медији извештавају да бренд Алиталија можда неће замрети и да је на помолу неки договор, иницијална аукција за продају овог бренда није привукла ниједну понуду, а ИТА је оценила да је почетна цена превисока.

Алиталија је била трећа највећа европска авио-компанија крајем 1960-их, после Бритиш Ервејза и Ер Франса. Од почетних 10 000 превезених путника 1947. године, та цифра је нарасла на 25 милиона путника годишње 1990-их .

Više novca za subvencije Italijanima za kupovinu e-vozila

 

Преузмите андроид апликацију.