Акције немачког спортског бренда Адидас на Франкфуртској берзи пале су за 2,4 одсто, чиме је руководство предложило смањење годишње дивиденде за 79 одсто.
Новонастла ситуација уздрмала је сам врх компаније, док извршни директор Бјорн Гулден покушава да реши проблем пословања, преноси Блумберг.
Продаја у азијско-пацифичкој регији пала је за 31 одсто у 2022. години, због тога што Адидас није успео да превлада широко распрострањене бојкоте западних брендова у земљи.
Упркос обећањима да ће убрзати донети одлуку, Гулден је одустао од највећег питања које инвеститори постављају а то је шта ће урадити са непродатим „јизи“ моделом опреме вредним 1,3 милијарде долара?
Како из компаније изјављују, постоји од 15 одсто до 30 одсто шансе да ће продати преостале производе из пропале сарадње са познатим репером Кање Вестом.
У случају да руководство одлучи да отпише непродати део „јизи“ опреме, прецењује се да би то смањило профит компаније за 500 милиона евра и довело до првог губитка компаније у више од 30 година.
Гулден је рекао да мења шефа глобалних брендова Бријана Гревија, који напушта компанију, и планира раст профита у 2024. години стварањем боље свести о бренду.
Ситуација је била проблематична пре него што је Адидас у октобру раскинуо везе са репером, након што је изнео низ антисемистичких изјава.
Компанија је покренула поступак против репер захтевајући наплате штете, док је супротна страна поднела противтужбу.
Читава залиха непродатих патика и одеће у Адидасу процењује се на око шест милијарди евра према подацима у децембру.
Преузмите андроид апликацију.