Сваки возач, чак и почетник, је чуо да аутомобил након паљења треба оставити да мало ради.
С генерације на генерацију преносе се добронамерни савети и трикови о паметном коришћењу аутомобила у хладним месецима. Стога, свако је дао или примио савет да аутомобил након паљења треба оставити да ради док не достигне тзв. радну температуру.
И нико овај савет неће оспорити јер и сама логика налаже да хладном мотору треба мало времена да се загреје пре покретања.
Међутим, истина је потпуно другачија! Пуштање мотора да се загреје није ништа друго него потпуно погрешно „бапско веровање“ које му скраћује век.
Када ујутро на дебелом минусу седнете у смрзнути аутомобил нема потребе загревати мотор у месту. Таква пракса, наиме, може уклонити уље са зидова цилиндара што води до хабања, а у истом тренутку, упаљени мотор, док не дође до радне температуре, непотребно ће вам трошити гориво.
Такође, загревање мотора на месту траје дуже него у вожњи, уље се интензивније деградира и делови више хабају, а рад у „леру“ због лошијег процеса сагоревања горива доводи до тога да се несагорело гориво претвара у уљни филм и завршава у картеру.
Нови мотори имају сензоре који откривају ниске температуре у мотору, па пумпа горива ради „прековремено“ како би се досегла барем четири нивоа, а ако се одмах крене, сви делови мотора почињу да се равномерније загревају него у празном ходу.
Као утеху за возаче који годинама живе у заблуди, навешћемо да пуштање мотора да се загреје док стоји у месту није увек погрешно, шта више. Исправно је, чак и препоручљиво ако возите аутомобил стар двадесетак година.
У том случају држите се и осталих правила, односно мањих брзина и окретаја док температура не дође на потребан ниво.
Преузмите андроид апликацију.