Кина је у својим покушајима да вирус држи ван граница своје земље наставила забрану промене посада за иностране раднике на бродовима, а недавно је увела и обавезан карантин у трајању од чак седам недеља за прекоморске превознике који се враћају у Кину.
Чак и пловила која су негде другде променила посаду, морају да чекају две недеље пре него што им буде дозвољено да пристану у кинеским лукама.
Да би се прилагодили новонасталој ситуацији, бродовласници и менаџери су морали да промене руте својим пловилима, одгоде испоруке и промену посаде, што је погоршало кризу у снабдевању.
“Ограничења која је увела Кина доводе до несагледивих последица. Сва ограничења уведена поморским превозницима имају кумулативан ефекат на ланце снабдевања и ремете овај процес” рекао је Гај Платен, генерални секретар Међународне бродске коморе, која заступа бродовласнике и превознике, пише Блумберг.
Кина је као највећи светски извозник кључно чвориште поморског транспорта. То је уједно и последња земља која се придржава нулте ковид политике, уз све радикалније мере.
Током последњих пар недеља, власти су задржале 34 000 људи у Дизниленду у Шангају ради обавезног тестирања. Једна школа у Пекингу је основце задржала преко ноћи након што је један наставник био позитиван. Дефиниција „блиског контакта“ је сада проширена на људе које раздваја чак један цео клиометар.
Широм света, фабрике, транспортна предузећа и потрошачи се још увек прилагођавају пандемији која очито не планира да престане. Несташице у ланцу снабдевања показују знаке слабљења у САД, али се погоршавају у Великој Британији. Неке луке у Азији су сада мање закрчене, али у Калифорнији, натоварени бродови се и даље гомилају.
Преузмите андроид апликацију.