Проширење линије метроа У2 и изградња линије У5 у Бечу требало је да кошта 950 милиона евра, али су у последњих седам година, од доношења одлуке о извођењу радова, трошкови драматично скочили.
Према ревизорској установи града, ти радови коштаће сада укупно 1,7 милијарди евра.
Покрајински секретар за финансије Беча Петер Ханке је у јануару већ упозорио да је прва фаза коштати око 2,1 милијарди евра.
Према његовој рачуници, то су трошкови, узимајући у обзир раст цена, до завршетка радова.
Првобитно је било планирано да се нова линија У5 отвори 2023, али прва фаза ће моћи да се отвори тек 2026., док ће продужење У2 бити готово до краја 2028.
Први прорачун трошкова израђен је 2011.године, на основу тадашњих цена, због чега је дошло до драматичног поскупљења.
Ревизорска установа сматра да ће и трошкови за даље фазе изградње метроа бити далеко веће него што се претпостављало.
Тако пета фаза, према рачуници од прошле године, требало је да кошта 2,696 милијарди евра, али ће она, сматра ревизор, коштати 4,357 милијарди евра и то само ако се пројекат заврши до 2032.године.
Преузмите андроид апликацију.