Црни петак, најпрометнији дан у години за већину америчких продавница, по свему судећи ће бити доста другачији у односу на 2020. годину, када је већина потрошача одлучила да не ризикује због вируса ковид-19. Тада су своје празничне куповине махом обавили онлајн, односно из својих кућа.
Многе породице су се одлучиле да ове године, на Црни петак (традиција настала шездесетих година прошлог века у Америци и која се после раширила у целом свету) оду масовно у радње као некада пре пандемије и потроше значајну уштеђевину на поклоне и друге ствари које су на снижењима.
“Постоји велика жеља повратку нормалном животу, а одлазак у шопинг је један од начина да се то постигне”, сматра Брајан Кенон, извршни директор у компанији “Кенон адвајзерс”.
Према анкетама, око 70 одсто купаца рекло је да је започело свој празнични шопинг и то већ до краја последње седмице октобра. Очекивање је, како је пренео CBS, да се 80 одсто буџета раних куповина потроши до краја периода празника Дан захвалности, који се увек обележава четвртог четвртка у новембру.
Више потрошача вратиће се у продавнице на Црни петак ове године, предвиђања су Бостон групе за консалтинг. Њих 48 одсто је изјавило да, ипак, предност дају хибридном облику куповине.
Једна од карактеристика овогодишње сезоне куповине која би могла да узнемири купце јесу више цене робе. Наиме, играчке, одећа, електроника и многи уређаји коштају у просеку за пет до 15 одсто више. Телевизори ће забележити највиши скок цена, до 17 одсто у односу на претходну годину, показују резултати компаније за истраживање тржишта “Алијанс рисерч”.
U sto najvećih kompanija radi svaki šesti zaposleni u Srbiji
Преузмите андроид апликацију.