Више од половине немачких компанија које послују у иностранству погођено је озбиљним проблемима у снабдевању или логистици, што их приморава да диверзификују ланце добављача, да скрате руте набавке и изместе сопствену производњу, резултати су истраживања асоцијације привредника објављени данас.
Истраживање немачког Удружења индустријских и привредних комора DIHK, спроведено међу 3.200 његових чланова који послују у иностранству, показало је да су се проблеми у ланцу снабдевања у светској трговини погоршали.
Више од половине компанија пријавило је проблеме у ланцима снабдевања или логистике, што је за 14 посто више него пролетос, преноси Ројтерс.
„Раст глобалне тражње тренутно прате недовољни производни капацитети и проблеми с транспортом“, изјавио је стручњак за трговину у DIHK Волкер Трејер.
Разлози поремећаја су вишеструки и крећу се од недостатка контејнера и бродских теретних капацитета, преко обустава производње узрокованих мерама ограничења због ковида, до дефицита неопходних производних компоненти.
Поремећаји у ланцима снабдевања такође могу потицати од озбиљних промена трговинских прописа неких страних земаља, као што су прописи који приморавају немачке компаније да производе одређене интермедијарне производе само локално, рекао је Трејер.
С обзиром на те проблеме, 54 одсто немачких компанија које раде ван земље планира да преобликује добављачке ланце или је то већ урадило, показује истраживање.
Од тих компанија, 72 посто тражи нове или додатне добављаче, 32 процента планира да скрати или промени добављачке руте, а 15 одсто је решено да пресели производњу.
Важни критеријуми при тражењу нових производних локација су: доступност квалификоване радне снаге (54%), географска алокација производног места (43%) и општи економски услови као што су порези, царине или санкције (43%).
Ситуација је посебно тешка за немачке компаније које послују у Британији. Укупно 77 посто фирми које раде у тој земљи рекло је да мора да модификује своје ланце снабдевања, 93 процента је навело да је приморано да промени добављачке руте, док 39 одсто каже да планира да пресели производњу, углавном због нових трговинских баријера након Брегзита.
Преузмите андроид апликацију.