Допуна батерија трајаће мало дуже од боравка на бензинској пумпи.
Након што су 2017. године започели сарадњу, Форд и Универзитет Пердју (САД) успели су да направе нови тип кабла за пуњење који је 4,6 пута бржи од Теслиног „суперпуњача“, којем је потребно 20 минута да потпуно напуни возило једносмерном струјом.
Пуњење електричних аутомобила већим брзинама захтева већу снагу струје што резултира већом количином топлоте. Како би пуњачи радили брзо, потребно је одвођење додатне топлоте, иначе би скраћење времена пуњења било немогуће.
Како би решили тај проблем, научници са Универзитета Пердју дизајнирали су специјалан кабл користећи алтернативну методу хлађења.
Користећи течност као активно расхладно средство, тим научника и Фордових инжењера постигао је одличне резултате и сад се ради да даљем развоју ове методе.
Време пуњења електричних возила варира од 20 минута на станици за брзо пуњење до неколико сати код куће.
Од почетка употребе електричних возила, пуњачи су константно унапређивани, а развијен је и широк спектар пуњача. Ако је аутомобил компатибилан са ултрабрзим пуњачима једносмерне струје, обично је потребно 20 до 40 минута за допуну батерија.
Зато је нови тип кабла изузетно значајан јер, барем у теорији, скраћује време на свега 5 минута.
Преузмите андроид апликацију.