Баварски произвођач каже да је одлучио да не потпише мултилатерални споразум на COP26 о продаји само електричних возила од 2040. јер не верује да ће све земље обавити свој део посла и успоставити адекватну инфраструктуру за пуњење.
У разговору за сајт Dezeen, BMW-ов шеф стратегије одрживости, Томас Бекер, рекао је да тај произвођач није одредио датум када ће прекинути производњу аутомобила са унутрашњим сагоревањем јер је потребно поставити обавезујуће циљеве који ће обезбедити да „сиромашније земље одраде свој посао“.
„Посао (са мрежом пуњача) је обављен у Холандији и Норвешкој, тако да ће ова тржишта бити потпуно електрична и тамо ћемо продавати само електричне аутомобиле. Али нисмо сигурни да ће и момци у Италији завршити свој посао како треба.“
Dezeen напомиње да Норвешка и Холандија имају у просеку 7 до 9 јавних станица за пуњење на 1.000 возила, док Италија има само 0,4.
Бекер је рекао да је то због недостатка „политичког вођства“ локалних и националних влада.
„Људи у другим земљама, попут Италије, су такође спремни, али чекају да им неко да новац да обаве неопходан посао“, прокоментарисао је он.
„Зато би требало да имамо обавезујуће циљеве који обезбеђују да и сиромашније земље одраде свој посао“.
BMW очекује да ће свако друго возило које прода у 2030. бити потпуно електрично и обавезао се да ће електрификовати брендове Rolls-Royce и Mini до 2030.
Бекер је такође рекао да ће прерани прелазак марке BMW на потпуну електрфикацију без неопходне инфраструктуре само подстаћи купце да купују половна возила са моторима са унутрашњим сагоревањем која загађују више од савремених алтернатива.
„Нико неће забранити сва возила која се већ крећу путевима, а која су у просеку у Европи старости 11 година. Дакле, ипак је и даље боље да купци у, на пример, јужној Италији набаве добро ново конвенционално возило, него да возе старијег половњака.“
Преузмите андроид апликацију.