Авиокомпаније су кренуле у борбу да привуку што више вакцинисаних путника из 33 земље којима је од понедељка дозвољено да путују у САД после 18 месеци затворених граница због корона вируса.
Ер Франс, Бритиш ервејс, Јунајтед ерлајнс, компаније које обично пуно зависе од трансатлантских и транспацифичких веза, додале су летове, издвојиле веће авионе, и обезбедиле довољно особља.
Најаву Беле куће о укидању рестрикција месецима су чекале раздвојене породице, пословни људи који журе да се виде са својим клијентима или обични туристи. Због вируса Вашингтон је драстично ограничио долазак путника из тих земаља, међу којима су земље из Шенген зоне, затим Велика Британија, Индија и Бразил.
Чим је укинута забрана скочиле су резервације карата. Бритиш ервејз тако бележи скок од 900 одсто у потрази за летовима и боравцима ка неким америчким градовима у данима пре Божића, у односу на недељу пре објаве америчке владе.
У Америкен ерлајнсу резервације су дан после објаве скочиле 66 одсто за путовања ка Великој Британији, 40 одсто ка ЕУ и 74 одсто ка Бразилу.
Ер Франс наводи да ће сада бити попуњенији авиони који су дуго путовали са бројним празним седиштима, и постепено ће се додавати места. Ер Франс је недавно прешао са три лета дневно између Париза и Њујорка, што је најчешћа дестинација, на пет летова. Такође ће на неким летовима увести веће авионе у којима има више места.
Ер Франс предвиђа да се до марта 2022. врати на 90 одсто капацитета пре ковида на рутама ка САД, у односу на 65 одсто у октобру ове године.
После вероватно мале празнине у јануару и фебруару, компаније очекују поново скок на пролеће и пре свега на лето, које је традиционално најуноснија сезона.
За Јунајтед ерлајнс програм летова ка Латинској Америци и њеним туристичким дестинацијама већ се вратио на ниво из 2019, али за интернационалне летове је само на 63 одсто нивоа 2019.
Америчка компанија рачуна увелико на трансатлантске летове, а на пролеће ће отворити нове дестинације ка Јордану, Португалу, Норвешкој и Шведској и увести додатне летове за Лондон, Берлин, Даблин, Милано, Минхен, Рим, и поново отворити везе прекинуте за време пандемије међу којима су Франкфурт, Ница и Цирих. Саобраћај би такође требало да буде појачан ка пацифичким дестинацијама, али споро.
Авиокомпанија Сингапур ерлајнс која је у октобру профитирала од отварања коридора за вакцинисане путнике између Сингапура и Северне Америке ипак очекује да ће се у децембру вратити на 77 одсто летова из времена пре ковида између те две зоне, са отварањем линија ка Сијетлу и Ванкуверу.
Стручњак за ваздушни саобраћај Баркет Хјуи оцењује да компаније имају довољно авиона за нови налет путника.
Што се тиче особља могло би да буде неизвесности, сматра он. У САД су компаније спровеле велике програме добровољних одлазака на почетку пандемије па су тако Америкен и Саутвест недавно морале да отказују летове због недовољног броја особља.
Остаје питање када ће пословна путовања, најуноснији сегмент за авиокомпаније, да се врате на нивое пре ковида.
Преузмите андроид апликацију.