Почетна > Бизнис
Бизнис

Путарине за теретњаке на магистралним путевима све извесније

Путеви Србије већ неколико година уназад најављују могућност увођења путарина на путевима нижих категорија за теретна возила која их тренутно бесплатно користе, а сада се стигло и до студије оправданости.
Фото: Unsplash/_visalli

Ово јавно предузеће расписало је тендер за израду документа који треба да анализира потребу за увођењем система наплате путарине на новим будућим деоницама аутопута и на путевима нижег реда.

Циљ Студије је, како се наводи у тендерској документацији, да покаже исплативост увођења наплате путарине на поменутим категоријама саобраћајница, за комерцијална возила тежине преко 12т.

Очекује се да документ да одговоре на питања о сврсисходности израде такве студије и који систем за наплату путарине би био оптималан.

“Од увођења наплате путарине у Србији, уочено је да већи број тешких теретних возила у циљу избегавања плаћања путарине на аутопутевима избегава њихово коришћење и као алтернативне користи путеве нижег реда, нарочитио магистралне путеве првог и другог реда. Ово доводи до појачаног хабања тих путева и изискује додатне трошкове у њиховом одржавању, а притом и успорава саобраћај на овим путевима, доводи до повећања саобраћајних удеса и директно умањује приход од наплате путарине на аутопутевима” каже се у објашњењу разлога за израду студије.

Студија ће укључити слична решења у Европи, избор адекватног решења за Србију, техничко решење система, процену трошкова, преглед деоница на којима има смисла увођење наплате путарине на магистралним путевима, као и исплативост тог система.

Према ранијим спекулацијама, наплата би могла најпре да почне на Ибарској магистрали и на путу између Београда и Ниша.

Стручњаци се слажу да потреба за наплатом путарине на путевима нижег реда постоји и да је сврсисходна, али истичу и да се корисницима заузврат мора понудути одређени ниво услуге.

Какво је стање на тржишту возача теретњака код нас прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.