Више од хиљаду робота треба да се придружи током следеће године армији доставног особља кинеских компанија за е-трговину, Алибаба, Меитуан и JD.com, јер пандемија подстиче потражњу за бесконтактним услугама.
Ови кинески гиганти у онлајн трговини очекују да ће до 2022. управљати са више од 2.000 робота, што је отприлике четири пута више него сада, кажу њихови руководиоци, охрабрени чињеницом да се трошкова производње робота смањују.
Милиони људи-курира у Кини и даље испоручују пакете за накнаду мању од три јуана (0,47 долара), а технолошке компаније још од 2013. године истражују употребу беспилотних летелица или робот налик кутијама на точковима, због кризе радне снаге која се погоршала услед пандемије, пише Ројтерс.
Званични Пекинг је наложио фирмама, које муку муче да задовоље растућу потражњу и испоштују рокове, да обезбеде паузу за одмор куририма.
„Пандемија ковид-19 била је велики подстрек“ да се убрзају планови за увођење робота, каже Сија Хуасија, главни научник у Меитуану.
Ова компанија за испоруку хране покренула је свој робот-сервис у фебруару 2020, када је у Пекингу избила велика корона зараза, пре планираног лансирања за крај године.
JD.com је такође пре рока покренуо услугу робот-сервиса, наводи Конг Ћи, главни научник у јединици за аутономну вожњу у том гиганту за е-трговину. Лансирање те услуге је било планирано за јун 2020. у Пекингу, а уведена је четири месеца раније, у фебруару, у Вухану који је као жариште короне тада био затворен град.
„Желимо да људи и роботи заједно раде боље, а не да роботи замењују људе. Улога достављача је најдосаднији део посла који ћемо покушати да заменимо“, додаје он.
Људство за доставу има предности над роботима
Ипак, људство за доставу има предности над роботима, који имају извесне ограничености као што је неспособност да се пењу степеницама. Поред тога, коришћење робота је дозвољено само на одређеним рутама, као што су стамбена насеља и школски кампуси, због ограничене брзине и услова на путу.
Такође, тенденција је да се роботи користе за испоруку производа који су мање подложни временском року трајања, попут пакета, а не хране.
Присталице робота истичу њихове дугорочне предности као што су нижи трошкови испоруке од транспортног центра до крајње дестинације.
Истраживачи са Универзитета у Мичигену су утврдили да би потпуно и делимично аутоматизовани курири-достављачи могли да смање трошкове испоруке за 10 до 40 посто у градовима.
Алибабин механички-курир је до септембра ове године испоручио више од милион наруџбина за више од 200.000 потрошача, саопштила је компанија, која управља са преко 200 робота и планира да их има 1.000 до марта следеће године, и чак 10.000 у наредне три године.
Трошкови израде робота опадају углавном због нижих цена лидар сензора, који помажу у мерењу удаљености и 3Д приказивању слика око робота, каже Ванг Ганг, потпредседник у Алибаби задужен за аутономну вожњу.
Планови за смањење трошкова производње робота
Према подацима Алибабе и JD.com, трошкови израде њихових робота су испод 250.000 јуана (38.662 долара) по комаду, и настављају да се смањују.
JD.com, који управља са око 200 робота, планира да њихов број повећа на око 1.000 јединица до краја 2021.
Сија Хуасија из Меитуана наводи да цена производње њихових робота износи око 400.000 јуана (61.940 долара) ове године наспрам 600.000 јуана (92.900 долара) лани.
Према њеним речима, Меитуанов робот ће коштати мање од 200.000 јуана 2025. године, када у овој индустрији заживи масовна производња од преко 10.000 робота.
Меитуан тренутно има око 100 робота за испоруку.
Преузмите андроид апликацију.