Агенција за безбедност саобраћаја Србије упозорава да су возачи мотоцикла и мопеда присутни у саобраћају и то пред званични почетак мото сезоне и апелују на већу опрезност свих учесника у саобраћају.

Ризик учешћа мотоциклисте у незгоди је до 20 пута већи, у односу на возача путничког возила.
“На путевима Републике Србије само 2024. године смртно је страдало 65 моторизованих двоточкаша, 13 мопедиста и 52 возача мотоцикла. Њихово учешће у укупном броју страдалих лица у саобраћају је 13 одсто, што представља изузетно велики број, нарочито када узмемо у обзир њихов број у нашој земљи”, рекао је за Тањуг Мирко Коковић, помоћник директора Агенција за безбедност саобраћаја Србије.
Они спадају у рањиву категорију учесника у саобраћају, поред бициклиста који су 9 посто и пешака -26 посто, са којима чине скоро једну половину страдалих у саобраћају, додао је.
“Ризик учешћа мотоциклисте у незгоди је до 20 пута је већи, у односу на возача путничког возила. Овај ризик првенствено зависи од тога да ли мотоциклиста примењује принципе стратегије активне вожње, а посебно принцип види и буди виђен, јер у 6 од 10 незгода остали возачи касно примете мотоциклисту”, рекао је Коковић.
Њихова једина заштита је њихова одећа и кацига, коју према истраживању Агенције за безбедност саобраћаја користи седам од десет возача и путника – што је 68,8 посто.
„Заштитне кациге су показале велику ефикасност у спречавању смртних повреда, али и тешких телесних повреда главе код мотоциклиста. Ефикасност се креће од 20 до 45 посто”, рекао је Коковић.
У просеку, годишње погине око 47 моторизованих двоточкаша, од тога 39 мотоциклиста и 8 мопедиста, а буде повређено око 1.230 у саобраћају”, рекао је Коковић.
У просеку, сваки осми дан један двоточкаш погине и сваког дана се повреди више од 3 двоточкаша.
„Осим тога, сваки други погинули мотоциклиста је млад од 15 до 30 година. У свакој десетој саобраћајној незгоди са погинулим лицима у Србији учествовао је моторни двоточкаш – мопед или мотоцикл”, рекао је Коковић.
Он упозорава да мотоцикли имају преко три пута већи ризик учешћа у саобраћајним незгодама са погинулим лицима него мопеди.
“Мотоциклисти према групама типова саобраћајних незгода, највише смртно страдају у саобраћајним незгодама са једним возилом, тип Незгода са једним возилом – силазак са коловоза у кривини, а мопедисти у саобраћајним незгодама са најмање два возила – скретање или прелазак”, рекао је Коковић.
Мопедисти најчешће смртно страдају услед вожње под утицајем алкохола и неприлагођене брзина условима саобраћаја и стању пута, а мотоциклисти због неприлагођене брзине условима саобраћаја и стању пута и неискуства возача, рекао је он.
“Више од једне четвртине, односно око 25 посто погинулих возача мопеда и мотоцикла није имало возачку дозволу. Чак 96 посто погинулих и мотоциклиста и мопедиста је мушког пола, док је 4 посто женског пола. У саобраћајним незгодама са погинулим лицима у којима су учествовали мотоциклисти, 53 посто се догодио у насељу и 47 посто ван насеља”, закључио је Коковић.
Vučić: Srbija se suočava sa pokušajem obojene revolucije, puno novca uloženo spolja
Преузмите андроид апликацију.