Почетна > Бизнис
Бизнис

Руси, Турци и Кинези најбројнији туристи у Србији

Директорка Туристичке организације Србије (ТОС) Марија Лабовић изјавила је данас да је девизни прилив од туризма у прошлој години износио 2,525 млиона евра, што га позиционира у врх извозних услуга у Србији, као и да је Европа 2024. године дошла на ниво посећености из 2019. године који је Србија престигла за 30 одсто.
Фото: Unsplash/Getty Images

Она је рекла Танјугу да је у Србији 2024. године било 2,4 милиона иностраних туриста, 4,4 туристичких долаза и 12,6 милиона ноћења.

Лабовићева је објаснила и да на то што у Србији има највише туриста из Русије, Турске и Кине утичу билатерални односи које наша земља остварује са тим земљама.

„Авио превозник Ер Србија, поред конекције са Кином као далеким тржиштем, има и конекцију са Америком, али и повезује се са више од 90 дестинација широм света, што је јако значајно јер то је један од предуслова. Оно колико сте лако доступни од тога доста зависи то ко ће доћи и одакле“, рекла је Лабовићева.

Говорећи о посетама туриста у току зимске сезоне нагласила је да су у јануару планински центри били изузетно посећени, али и да се велика попуњеност очекује и у фебруару за време празника.

„Туристи желе одмор у квалитетном смештају, да се релаксирају у неком спа центру, да се шетају, да бораве у природи, да буду активни. На другом месту су бање које су врло посећене и пуно туриста је заинтересовано да тамо проведе празнике. А када су инострани туристи у питању, они се најчешће одлучују за градске одморе. На првом месту за Београд“, казала је Лабовићева.

Према њеним речима, у Београду су 2024. године туристи из иностранства реализовали више од три милиона ноћења, док је велики број туриста ишао и у Суботицу, Копаоник, Златибор, Врњачку бању и Сокобању.

„Долази нам Експо 2027, граде се нови смештајни капацитети који ће свакако бити попуњени у време Експа, али које треба да попунимо и после. Тако да имамо заиста један леп посао, али врло одговоран и пун различитих изазова“, рекла је Лабовићева.

Најавила је и да ТОС планира израду новог стратегијског маркетинг плана туризма Србије.

„Интензивно промовишемо Србију кроз онлине видове комуникације, кроз традиционалне видове комуникације, различите наступе на сајмовима, на посебним догађајима. Доводимо велики број студијских посета, медија, такође и туроператора, организујемо Б2Б састанке између наше привреде и привреде тих земље из којих доводимо туристе“, објаснила је она.

Novi avion Er Srbije stigao u Beograd, nosi oznaku EXPO 2027

Преузмите андроид апликацију.