Почетна > Бизнис
Бизнис

Мала и средња предузећа заинтересована да се трансформишу и постану велики играчи

Директор иницијативе СМЕ ХУБ Александар Горачинов изјавио је данас да је у првих годину и по дана од почетка рада ове иницијативе, више од 60 домаћих фирми показало интересовање за унапређење пословања како би достигле одређене стандарде и радиле са великим домаћим и мултинационалним компанијама, а њих девет је ушло у процес организационе трансформације, чија укупна вредност износи више од 550.000 швајцарских франака.
Фото: Freepik

Према његовим речима, СМЕ ХУБ је остварио партнерство са више од 12 великих домаћих, мултинационалних компанија, међу којима су два од пет највећих извозника у Србији.

Горачинов за Танјуг објашњава да је СМЕ ХУБ пројекат јавно-приватног партнерства између Швајцарске агенције за развој и сарадњу и домаће привреде ИЦТ Хуб, а укупна вредност ове иницијативе износи седам милиона швајцарских франака.

Циљ је да се пружи стручна подршка, као и бесповратна средства произвођачким малим и средњим предузећима која желе да унапреде своје пословање, интерно се развију и достигну одређене стандарде како би радили са великим домаћим и мултинационалним компанијама.

„Ових девет фирми је почело да ради на развоју одређених интерних капацитета, стандарда, професионализације, управљању финансијама, сертификацији и све то раде како би достигли одређени ниво који је потребан да буду квалитетан добављач великим компанијама“, рекао је Горачинов.

Како објашњава, трансформација значи да једно мало и средње предузеће у пословању има одређене сегменте које би желело да унапреди, да трансформише и према досадашњим искуствима, око 27 одсто фирми ради на професионализацији менаџмента, а то значи да они раде на томе да свој досадашњи предузетнички начин руковођења унапреде у професионални начин руковођења.

Како даље наводи, 19 одсто фирми се бави неком врстом дигиталне трансформације, 12,5 одсто се бави управљањем финансијама и људским ресурсима и исто толико процената ради на сертификацијама, стандардизацији и сличним сегментима.

На питање које су „слабости“ малих и средњих предузећа, Горачинов каже да се и кроз ову иницијативу потврдило да им је изазов да се пребаце из предузетничког начина размишљања и руковођења у професионални.

„СМЕ ХУБ тим је пре свега тим људи који долази из привреде, из реалног сектора и ми врло добро познајемо и мала и средња предузеће, али и велике компаније и знамо с којим се проблемима и изазовима фирме суочавају. Неретко се они ‘професионално’ везују за неког екстерно, што значи да би дошао неко екстерно да ради у њиховој фирми, да води ту фирму. То није нужно увек тако. Професионални менаџери могу бити креирани и изнутра од стране постојећих кадрова“, истиче Горачинов.

СМЕ ХУБ пружа бесповратна средства у износу до 100.000 евра, а на питање који су услови да нека фирма добије та средства и ко може да конкурише, Горачинов каже да су услови за учествовање у СМЕ ХУБ-у иницијативи – минимални.

„Мала и средња предузећа треба да се баве производњом, да то буде 51 одсто српско предузеће, да има минимум 15 запослених и 200.000 евра промета и да постоји последње три године. Поред тога један од основних услова јесте да мала и средња предузећа која желе да буду део СМЕ ХУБ-а морају да буде подржана од стране велике домаће или мултинационалне компаније које је већ партнер СМЕ ХУБ-у“, рекао је он.

Поред тога, СМЕ ХУБ пружа и стручну подршку, где мала и средња предузећа, кроз рад са консултантима, који су део СМЕ ХУБ-а, могу да стекну одређена знања, вештине, методологије, а све како би достигли неке високе стандарде које им захтевају њихови купци.

Горачинов каже да мултинационалне компаније, али и велике домаће компаније желе да раде са домаћим добављачима.

Mali: Novi kreditni rejting najvažnija stvar u srpskoj ekonomiji poslednjih decenija

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке