Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће сутра поднети оставку, после несреће на Железничкој станици у Новом Саду када је погинуло 14 особа, а три тешко повређене.
„Сутра ујутру ћу званично понети оставку на место министра саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре председнику Владе Републике Србије“, рекао је Весић на ванредној конференцији за новинаре у Влади Србије.
Додао је да када Народна скупштина буде констатовала његову оставку да ће престати да обавља функцију у техничком мандату.
– Прошао је Дан жалости у Србији поводм страшне трагедије која се догодила у Новом Саду. Нисам се до сада оглашавао из пијетета према страдалима и њиховим породицама. Био сам те страшне ноћи на железничкој станици, молећи се да спасиоци спасу још неки живот. Оставку сам понудио истог дана, а своју намеру саопштио сам и председнику Републике. Желим да вас обавестим да ћу сутра ујутру поднети оставку на место министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Он је рекао да не може да прихвати кривицу за смрт 14 људи.
Ни ја, ни људи који раде сам ном немамо ни трунку договорности за трагедију која се догодила. Сигуран сам да ће то да покаже истрага. Оставку подноси мкао одоговран човек који жел ида личним примером покаже да посотји морална одогворност. Министарство ниједним својим актом није могло да утиче на пројекат, квалитет и надзор радова.
Министар је потом навео хронологију издавања докумената.
– Датума 9.10.2017. године Инфраструктура Железнице Србије је дала пројектни задатак за израду пројекта, а након тога, те 2017. године, у свим другим документима, конструктивне интервенције надстрешнице Железничке станице нису биле предмет конструктивне реконструкције. Године 2018. потписан је уговор између Министарства грађевинарства и Саобраћајног института ЦИП. Извођач је Конзорцијом кинеских компанија ЦРИЦ и ЦЦЦ, инвеститор је Инфраструктура Железнице Србије, а финансијер је Министарство грађевинарства.
Од априла 2020. године до 30.09.2021. године, Министарство грађевинарства издаје локацијске услове за овај пројекат. Августа РРК даје извештај о пројекту, који је претходно израдио Саобраћајни институт ЦИП.
– Децембра 2021. године је издата грађевинска дозвола.
– Све ово се десило пре него што сам изабран за министра. Извођење радова радио је концорзцијум кинеских компанија. Надзор су биле 2 стране компаније, а инвестирор је била Инфраструктура железнца Србије.
– Прочитао сам хронологију не да бих упирао прстом, већ дда бих показао да као министар у свом мандату нисам донео ни један једини акт који је могао да има утицај на крајње исходиште пројекта. Позивам надлежне органе да што пре утврди ко је одговран због ове страшне несреће која се десила. Ко није урадио посао због кога је умрло 14 људи. Тако ће се скинути љага са многих људи који су помињани претходних дана – рекао је министар и упутио питање зашто инфраструктура железнице није одржавала станицу у Новом Саду, што је била њихова законска обавеза.
– Трепо сам свих ових дана увреде и нападе, оних који желе да трагедију искористе за политичке поене. Оставку подносим као одговоран човек, свестан да ова трагедија није смела да се догоди. Ја и људи који раде са мном, плачемо и данас за тим људима. И данас размишљам о деки који је са две унуке крнеуо на воз и док сам жив плакаћу за њима. Иако немам деце не могу да дозволим да ико упира прстом у мене да сам крив за смрт било ког детета, без индиције и доказа, јер мисле да им је све дозвољено – закључио је Весић.
Vučić: Siguran sam da će nadležni organi ustanoviti ko je odgovoran za tragediju u Novom Sadu
Преузмите андроид апликацију.