Почетна > Бизнис
Бизнис

ЕК захтева од „Темуа” да објасни своје пословање

Европска комисија саопштила је да је послала захтев платформи за онлајн трговину „Тему” да достави податке о томе шта је та компанија предузела против илегалне продаје производа.
Фото: PrtSc/A Current Affair/YouTube

Комисија је додала да је овај захтев упућен на основу Акта о дигиталним услугама компанија (ДСА). „’Тему’ мора доставити тражене детаљне информације до 21. октобра 2024. Комисија ће на основу процене одговора који добије од компаније ’Тему’ одлучити о наредним корацима”, додаје се у саопштењу ЕК, преноси „Инсајдер”.

„Тему” је платформа за шопинг у власништву кинеске компаније „ПДД холдингс”. ЕК је у мају већ објавила да ће „Тему” морати да испоштује строжа правила ЕУ о онлајн садржајима, након што је број њихових корисника значајно премашио кључни критеријум од 45 милона корисника, што је праг за примену строжих регулатива.

Медији наводе да овај захтев Брисела долази услед све чешћих негодовања поједних европских земаља попут Данске, Немачке, Финске, које тврде да су платформе попут ове – кинеске, која продаје нереално јефтине производе, велика претња и нелојална конкуренција локалним трговцима. Такође се истиче и да за њих не важе иста правила као за европске онлајн компаније иако своје производе продају у Европи.

У међувремену, и Индонезија је затражила од компанија „Гугл” и „Епл” да блокирају платформу „Тему” у тој земљи како јој се више не би могло приступити, саопштио је министар за комуникације Буди Ари Сетијади. Овај потез има за циљ да превентивно заштити мала и средња предузећа у Индонезији од јефтиних производа које нуди „Тему”, додао је он, иако власти још увек нису нашле да је у тој земљи дошло до било каквих трансакција преко ове платформе, пренео је Ројтерс.

Буди је указао да пословни модел „Тему”, који повезује потрошаче директно са фабрикама у Кини како би се знатно смањила цена производа, представља нездраву конкуренцију за њихове фирме. Он је додао да његова влада такође планира да затражи сличну блокаду за кинескoг онлајн трговца „Шеjн”.

„Тему” у свету већ има више од 600 милиона корисника и однедавно послује и у Србији. Главна тајна успеха ове кинеске компаније, која је постала глобални феномен, јесте то што повезује директно купце и произвођаче (фабрике) и из ланца избацује посреднике.

OPEK snizio prognozu rasta potražnje za naftom u 2024. i 2025.

Преузмите андроид апликацију.