Србија и Црна Гора ће заједнички наступити пред Европском комисијом (ЕК) за финансијску подршку у обнови пруге Београд – Бар, како би она тај пројекат ставила међу приоритете, будући да се ради о регионалном повезивању, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Весић, који је јуче у Београду са црногорском министарком саобраћаја Црне Горе Мајом Вукићевић, потписао Заједничко писмо ЕК о прузи Београд – Бар, изразио је уверење да ће ЕК препознати значај тог пројекта, у оквиру опредељеног Плана раста за Западни Балкан.
„Ми смо обновили део пруге, од Ресника до Ваљева и остало је да се у Србији реконструише још 210 километара, од Ваљева до Врбнице, док Црна Гора треба да обнови 160 километара свог дела. У Србији ће обнова коштати између 1,5 милијарде и две милијарде евра што ћемо знати када се заврши тендер. У Црној Гори ћемо видети како ће то изгледати. Наш договор је да се обратимо заједничким писмом да се тај пројекат стави у приоритете финансирања ЕК“, рекао је он за ТВ Хепи.
Министар је подсетио да је пруга Београд – Бар наша најважнија и да је била једна од најзахтевнијих пруга за изградњу у Европи, будући да се управо на тој прузи и данас налази највиши железнички мост у Европи.
„Јуче сам угостио потпредседника Владе Црне Горе задуженог за инфраструктуру Милуна Зоговића и министарку саобраћаја Мају Вукићевић, која је иначе у Савету Европе гласала против чланства лажног Косова, и поред великих притисака, због чега смо јој посебно захвални. И договорили смо да заједнички изађемо пред ЕК како бисмо добили новац за обнову пруге“, рекао је Весић.
Он је додао да је Србија на сличан начин, од ЕУ, заједно са Северном Македонијом, тражила средства за обнову пруге Брестовац – Скопље, док ће заједно са БиХ радити на обнови пруге Београд – Сарајево.
„Трудимо се да ојачамо регионалну сарадњу и да се повезујемо са суседима“, подвукао је министар.
Он је прецизирао да ће пруга Београд – Бар бити реконструисана за брзине највише до 120 километара на сат, али да ће се на неким деоницама возови кретати брзином од 80 километара на сат.
Додао је да је са црногорском колегиницом разговарао и о друмском повезивању две земље.
„Ми ћемо до 1. јуна завршити деоницу ’Милоша Великог’ до Пожеге, а након тога крећемо у изградњу 108 километара пута од Пожеге до Дуге пољане. И Црна Гора треба да гради наставак ауто-пута, и заједнички ћемо наступити да нађемо партнера за изградњу преосталих деоница“, рекао је Весић.
На констатацију да је и црногорски премијер Милојко Спајић рекао да је путна инфраструктура приоритет његове владе, Весић је напоменуо да сада постоји потпуна сагласност Владе Црне Горе да је саобраћајно повезивање важно за обе земље.
„Када буде завршен ауто-пут, моћи ћете за мање од четири сата да стигнете до Подгорице. И то, сигурним путем, са три траке, уз много безбеднију вожњу“, закључио је Весић.
Teretna vozila na Horgošu čekaju šest sati, na GP Šid pet, na Kelebiji i Batrovcima četiri časa
Преузмите андроид апликацију.