Шведска компанија „Икеа” тестира сопствено онлајн тржиште половног намештаја како би купцима омогућила да продају једни другима уместо да тај сегмент трговине препусти веб-сајтовима за куповину и продају као што је рецимо „Ebay”.
Интерна платформа за продају већ је покренута у Мадриду и Ослу, а шведски гигант намерава да представи свој нови сајт широм света до децембра.
Познато је да је половни намештај, уз одећу и опрему, један од атрактивнијих категорија на онлајн трговинским платформама па је логично да „Икеа” планира да освоји и део тог тржишта.
Истовремено ово се подудара и са њиховим концептом одрживости кроз поновно коришћење предмета како они не би завршили на депонији. Како преноси BBC, ово би такође помогло компанији да оствари већи профит од препродаје сопствене робе.
„О наредним потезима одлучиваћемо после децембра. Почињемо у Ослу и Мадриду, али свакако да су наше амбиције веће“ рекао је портпарол шведске компаније.
Медији напомињу да је продаја коришћеног „Икеа” намештаја веома популарна на онлајн тржиштима, и да се претрагом на „Ибеју” добија више од 25.000 резултата када се претражује кључна реч – Икеа.
Наводи се како су у прошлости произвођачи намештаја били на удару критике због огромне количине отпада и пластике која завршава у животној средини. Развој онлајн тржишта би такође омогућио „Икеи” да се мање фокусира на своје класичне продавнице које су скупе са високим оперативним трошковима, а више на растући сектор онлајн продаје и услуга монтаже.
Концепт је замишљен тако да продавац поставља огласе на „Икеиној” платформи за продају половне робе, а алгоритам генерише детаље о артиклу, рецимо мере тог производа и његову оригиналну малопродајну цену. Напомиње се да компанија, у неким својим радњама, већ нуди услугу продаје половних ствари.
Преузмите андроид апликацију.