Током првих 100 дана рада Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) наставили смо неуморно да радимо на изградњи инфраструктуре, која је предуслов за даљи економски и привредни развој Србије, истакао је министар Горан Весић.
Он је навео да је међу најважнијим корацима наставак изградње ауто-путева и брзих саобраћајница широм земље, почетак изградње железничке обилазнице око Ниша, реконструкција нишког аеродрома, куповина пет нових кинеских возова Соко и рекордни резултати Ер Србије.
„Наставили смо са изградњом Моравског коридора и тако пружили нову шансу за бољи живот за 500.000 људи који живе у Краљеву, Крушевцу, Врњачкој Бањи, Трстенику и осталим местима у том делу Србије“, рекао је Весић.
Он је навео да се гради и ауто-пут „Милош Велики“ до Пожеге, отварајући нове перспективе развоја Златиборског округа.
Нагласио је да се гради и Дунавски коридор са тежњом да се први пут у историји равномерно развија запад и исток Србије.
„Војводина ће бити премрежена Фрушкогорским коридором, брзом саобраћајницом Осмех Србије, ауто-путем Београд – Зрењанин – Нови Сад, а према нашим сестрама и браћи у Републици Српској тренутно градимо ауто-пут Кузмин -Сремска Рача и две брзе саобраћајнице Шабац – Лозница и Слепчевић – Бадовинци“, указао је Весић.
Истакао је и да ће ова деценија бити у знаку развоја српске железнице, на чему Министарство које води посебно инсистира.
У том смислу, Весић је подвукао да је завшрена изградња брзе пруге Нови Сад – Суботица, на којој су почела статичка, након којих ће уследити и динамичка тестирања, како би пре краја године и ова деоница брзе пруге била пуштена у саобраћај.
Отворена је реконструисана зграда железничке станице у Новом Саду, на 11.000 квадрата, а увелико се ради и на реконструкцији других железничких станица, додао је министар.
За брзе пруге Србија набавља и најмодерније возове, а први од пет таквих возова кинеског произвођача ЦРРЦ представљен је почетком јуна, подсетио је Весић и додао да је тај воз већ у Чешкој на хомологацији, где ће бити сертификован за европске стандарде, како би се за око годину дана вратио у Србију, када ће почети да пристижу и остали возови, којима ће се путници возити између Београда и Суботице, а касније и до Будимпеште.
Минстар је навео и да је један од најважнијих инфраструктурних пројеката започет током 100 дана рада – почетак изградње железничке обилазнице око Ниша, вредности око 153 милиона евра.
„Испуњавамо вишедеценијски сан Ниша. Дуго чекана, коначно је покренута реконструкција пруге Ниш – Димитровград и изградња железничке обилазнице око Ниша. Овим пројектом се решава проблем нишког чвора, који је после београдског најважнији у железничком саобраћају као битно чвориште на југу Србије“, казао је он.
Додао је да се изградњом обилазнице решава један од проблема Ниша, велики број путних прелаза, што значи далеко већу безбедност.
„Поред тога, градићемо брзу пругу Београд – Ниш, реконструисати бројне регионалне пруге и тако створити услове за једнако квалитетан живот у свим деловима Србије“, навео је Весић.
Посебно је, каже, поносан на рекордне резултате националног авио-превозника Ер Србије, који готово сваког месеца обори рекорд у броју превезених путника и реализованих летова у односу на прошлу годину.
„То је потврда исправности одлуке председника Александра Вучића да оснује нову националну авио-компанију која је постала понос наше земље“, нагласио је министар Весић.
Београдски аеродром је, како је истакао, постао централна ваздушна лука у овом делу Европе, а отварање нове зграде терминала на аеродрому ”Константин Велики” у Нишу и повећање броја линија из овог града и Краљева говори да држава наставља да улаже у развој ваздушног саобраћаја.
„Отварањем нове зграде терминала на аеродрому ‘Констанит Велики’ у Нишу обезбеђујемо знатно бољи комфор путника и већи број пратећих садржаја. Нова зграда моћи ће да опслужи 1,5 милиона путника годишње и шест ваздухоплова истовремено, имаће пет излаза и могућност коришћења авио-моста, што у постојећој згради не постоји, као и око 700 квадрата комерцијалног простора“, додао је Весић.
Истакао је и да Србија после много деценија небриге, коначно почиње да води рачуна о својим рекама и да користи њихов потенцијал.
Кроз пројекат „Заплови Србијом” граде се нова пристаништа, реконструишу постојећа и развијају лучки и пловни капацитети најважнијих река.
Поред тога, завршена је и реконструкција преводнице за бродове у саставу хидроелектране Ђердап 2.
„Вредност тог пројекта је 31,5 милиона евра и она ће омогућити за око 25 одсто повећање капацитета и брзине саобраћаја на Дунаву“, додао је Весић.
Навео је да је почела и изградња друге фазе пројекта „Чиста Србија“, која подразумева изградњу нове канализационе инфраструктуре широм земље.
Министар је нагласио да су му подједнако као и велики државни пројекти важни и они наизглед мањи, који утичу на свакодневни живот људи.
„Зато сам изузетно поносан на пројекте Интегралног развоја и програм ЛИД, који реализујемо заједно са нашим међународним партнерима, а који се односе на рехабилитацију локалних саобраћајница широм земље, изградњу бициклистичких и пешачких стаза и инклузиван развој градова и општина заснован на иновацијама и паметним технологијама“, додао је Весић.
Сумирајући првих 100 дана рада, наводи да је задовољан постигнутим резултатима, уз уверење да ће и у сваком наредном „пролазном времену“ моћи да каже да се са инфраструктурним пројектима не стаје и да се реализују један за другим.
„На овим резултатима нећемо стати, већ ћемо радити још вредније и марљивије на изградњи и јачању наше Србије. Јер, само јака Србија може да гарантује бољи живот свим грађанима и заштиту најважнијих државних и националних интереса. Само јака Србија може да води суверену политику и да независно одлучује о својој будућности“, нагласио је Весић.
NBS: Srbija još bliža istorijskom uspehu – agencija Fič povećala izglede Srbije
Преузмите андроид апликацију.