Почетна > Србија
Србија

Весић: Србија у корак са Европом у инфраструктурном повезивању

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да Србија, земља кандидат за чланство у ЕУ, увелико ради на пројектима у области друмске, железничке и водне инфраструктуре и полако добија улогу кључне везе између севера и југа континента.
Фото: Танјуг/Јадранка Илић

Како је рекао, недавно су на снагу ступила нова правила ЕУ о трансевропској транспортној мрежи (ТЕН-Т) која треба додатно да подстакне развој висококвалитетне транспортне мреже за бољу и одрживу повезаност у Европи, саопштило је ресорно министарство.

Министар је нагласио да је део ТЕН-Т политике интеграција Западног Балкана у новоуспостављене европске транспортне коридоре, а Србија у том погледу предњачи у региону.

Весић истиче да нова правила предвиђају да до 2040. године путничке железничке линије у ЕУ морају да подржавају возове који путују брзином од 160 километара на сат, или већом.

Министар је казао да Србија већ има део пруге, од Београда до Новог сада за возове брзине до 200 киломатара на сат, као и да ће до краја године биће пуштен у саобраћај и други део брзе пруге, од Новог Сада до Суботице и да се та брза пруга наставља до Будимпеште.

Такође, Весић је најавио да ускоро почињу и радови на изградњи брзе пруге Београд – Ниш, дугој 230 километара, пројекат чију реализацију ЕУ помаже грантом вредним 610 милиона евра.

„Од Ниша ћемо наставити пругу ка Скопљу. Већ радимо пругу према Брестовцу, а са Северном Македонијом потписали смо меморандум о изградњи још 135 километара пруге ка Прешеву и 50 километара од границе до Скопља.

Грчка већ има пругу од Солуна до Атине, за брзине од 150 километара на час, која се обнавља, и градиће још 76 километара брзе пруге од Солуна до границе са Северном Македонијом“, рекао је министар.

Према његовим речима, када се још направи деоница од Скопља до Идоменија, на граници Северне Македоније и Грчке имаћемо брзу пругу од Будимпеште до Атине, дугу 1.512 километара и та пруга ће бити кичма железничког саобраћаја у Југоисточној Европи.

Весић је истакао и да ће у оквиру пројекта Експо, бити изграђена пруга између Земун Поља и будућег Националног стадиона и та пруга повезаће Земун поље са комплексом будућег сајма, аеродромом „Никола Тесла“ и центром Сурчина, брзином 120 километара на сат.

„Тиме Србија испуњава важно ново правило да главни аеродроми са више од 12 милиона путника годишње, морају бити повезани железницом на велике удаљености. Већ за неколико година, биће могуће да из Новог Сада возом стигнете до београдског аеродрома, а када буде завршена брза пруга од Београда до Ниша, којом ће се путовати 100 минута и из Ниша ће се железницом моћи до ‘Николе Тесле'“, нагласио је министар.

Он је навео и да као део Трансевропске транспортне мреже, Србија добија стратешку улогу кључне везе између севера и југа Европе, што значи више инвестиција, лакшу трговину кроз боље друмске, железничке и пловне везе.
Весић је указао и да се четвртина прописа које Србија треба да усклади са Европском унијом тиче сектора транспорта, те да је земља лидер у региону када је реч о усвајању правних тековина ЕУ у овој области.

Додао је да је један од његових приоритета усвајање свих закона којима се стварају услови да кластер који обухвата преговарачка поглавља 14 – Транспорт и 21 – Трансевропске мреже, који је отворен крајем 2021. године, буде што пре затворен.

Министар је подсетио је и да је Европска комисија у последњем Извештају о напретку Србије констатовала да је земља по питању саобраћаја на добром путу и додао да се до краја године очекује усвајање чак девет нових закона са европске агенде.

 

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке