Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Зелени превоз будућности – и електрични аутобуси чувају планету за будуће генерације (ВИДЕО)

Од јуна прошле године на новосадским улицама налазе се нови електрични аутобуси чија емисија штетних гасова је сведена на нулу. Десет потпуно нових аутобуса марке „Solaris Urbino 12 Electric IV” свакодневно превози Новосађане и њихове госте на линијама 2, 9, 11А и 11Б, а у исто време штите животну средину.
Фото: Војводина уживо

Један од првих утисака о овим аутобусима је тишина – практично су бешумни. Њихово еколошко деловање је веома значајно, а за свој погон користе литијумске батерије због њихове високе енергетске густине и дугог животног века, што их чини идеалним за потребе јавног транспорта. Литијумске батерије омогућавају дуготрајно и ефикасно функционисање аутобуса, смањујући потребу за честим пуњењем и пружајући поуздану енергију за вожњу. Директива ЕУ да до 2035. године већина возила буде на електрични погон највероватније звучи футуристички, а оно што се жели постићи је чиста животна средина и очување планете за будуће генерације.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vojvodina uživo (@vojvodinauzivo.rs)

Ове батерије су кључне за еколошки прихватљиве транспортне решења, јер омогућавају возилима да раде без емисије штетних гасова. Коришћењем литијумских батерија, електрични аутобуси доприносе смањењу загађења ваздуха и стварању чистијег урбаног окружења. Због своје високе енергетске густине и дугог животног века, ове батерије су постале стандард у електричним возилима, паметним телефонима, лаптопима и другим уређајима. Због тога се и град Нови Сад одлучио да набави десет оваквих аутобуса, како би дао свој допринос развоју еколошке свести у Србији.

Елекстрични аутобуси се обично пуне на неколико начина:
  • Брза пуњења: На крајњим станицама или посебно дизајнираним стајалиштима, електрични аутобуси могу користити брзе пуњаче који омогућавају кратке, али интензивне циклусе пуњења. Овај метод помаже у смањењу времена проведеног на пуњењу, омогућавајући аутобусима да се врате на руте у што краћем року.
  • Ноћно пуњење: Када су аутобуси ван службе, ноћно пуњење у гаражама омогућава пуњење батерија током ноћи, припремајући аутобусе за следећи радни дан. Овај метод је ефикасан и омогућава максималну употребу капацитета батерија током дана.
  • Индукцијско пуњење: Овај иновативни приступ користи бежичне технологије како би се аутобуси пунили док се налазе на посебно дизајнираним стајалиштима или током вожње кроз специјално опремљене делове путева. Ово може смањити потребу за дугим стајањима и побољшати ефикасност.
  • За пуњење батерија, аутобуси су паркирани у посебно изграђеним „кућицама“. Ту се налазе спори „плуг-ин“ пуњачи снаге 50 кW са дуплим излазима за ноћно пуњење аутобуса. Такође, брзи „Сиеменс“ пуњачи снаге 600 кW, који користе пантографе на крову за допуњавање, инсталирани су на окретници у Новом насељу и испред железничке станице. Ови брзи пуњачи могу напунити батерију аутобуса за свега 5 минута.

Инвестиција у ове електричне аутобусе, заједно са опремом за пуњење, износила је око 900 милиона динара, а финансирана је путем кредита Европске банке за обнову и развој. Развој и имплементација ових технологија помаже у трансформацији јавног транспорта, чинећи га еколошки прихватљивијим и ефикаснијим.

Примена електричних возила у јавном превозу нуди бројне предности које могу трансформисати урбане средине и унапредити квалитет живота грађана. Бројне предности у погледу еколошких, економских и технолошких аспеката чине их привлачним избором за будућност транспорта. Како се технологија и инфраструктура развијају, очекује се да ће електрични аутобуси са литијумским батеријама играти све важнију улогу у креирању зеленијих и паметнијих градова.

Simbolika je jaka- vitezovi na Petrovaradinskoj tvrđavi: Evo šta očekuje posetioce na prvom “Srpskom srednjevekovnom saboru” 10. avgusta

Преузмите андроид апликацију.