В.д. генералног директора предузећа „Инфраструктура железнице Србије“ Јелена Танасковић изјавила је данас да је у последњих 10 година изграђено 108 километара нове брзе пруге и реконструисано око 1.000 километара колосека, и истакла да ће до 2027. године бити реконструисано још 2.000 километара, што значи да ће до тада бити обновљена компетна постојећа железничка мрежа у Србији.
Она је за Тањуг рекла да се пуно инфраструктурних железничких пројеката ради, што је изузетно битно за повезивање људи, за безбедност, транспорт и за повезивање Србије ка Азији, Турској, Блиском истоку.
„Ми ћемо ЕXПО 2027 дочекати са изузетно битним и великим променама када је у питању железничка инстраструктура. Оно што се тренутно не гради, пројектује се, ми планирамо и пројектујемо оно што ће се градити до 2030. године“, поручила је она.
Танасковић каже да ће брза пруга Београд-Суботица бити завршена ове године, да тестирања крећу у септембру и да ће до краја године ова пруга бити пуштена у саобраћај, што ће омогућити путницима да од Београда до Суботице стигну за 80 минута, а од Новог Сада до суботице за 40 минута.
Како је навела, председник Србије Александар Вучић је 6. јула отворио радове на изградњи железничке обилазнице око Ниша, у дужини од 22 километра, која би требало да буде пуштена у рад у трећем кварталу 2027. године.
Танасковић каже да се паралелно ради и на изградњи пруге Ниш-Димитровград која би такође требало да буде готова 2027. године, истакавши да ће путници 2027. године имати прилику да до Ниша стигну за 100 минута.
„Београд-Нови Сад је брза пруга која се тренутно највише користи, али када се крајем године буде пустила пруга Београд-Суботица, то је пруга на коридору Београд-Будимпешта, овај део који Мађарска треба да уради који би требало да буде завршен до краја 2027. године са њихове стране, то ће за све бити веома значајно и промениће се живот у путничком смислу“, поручила је она.
Како је објаснила, током великих врућина комплетан железнички саобраћај страхује од тзв. сунчаних кривина, напоменувши да када је напољу температура виша од 40 степени, температура шина је преко 60 степени, због чега се шине криве.
„Ми смо у претходној недељи имали 14 таквих интервенција. Ми нон стоп упозоравамо, смањујемо брзину, не постоји други начин да се браните од тога.
До сада нисмо имали никакве несреће везано за то, али интервенције постоје“, додала је она.
Танасковић каже да се такође планира и пројектује реконструкција пруге Београд-Бар, и додаје да где год се ради нова пруга, ради се и нова железничка станица, као и реконструкција 35 станица.
Mali: Finansije su nam stabilne, na računu 740 milijardi dinara
Преузмите андроид апликацију.