Након 15. јуна у саобраћају на путу могу учествовати само електрични тротинети на којима је постављена налепница.
У складу са правилником који је ступио на снагу 5. априла ове године, када је последњим изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима уведена дефиниција „лаког електричног возила“ и да су на тај начин „тротинети“ препознати у законодавству, само ће возила која испуњавају прописане услове моћи ће да се користе на српским путевима.
Представник Удружења возача тротинета Александар Мијаиловић истакао је да, према последњем пресеку, од укупног броја тротинета у Србији (око 250.000) регистровано само неких 3.000, као и да није набављена опрема према којој би се класификација возила вршила.
„Ми имамо неки пресек од 21. маја. У том тренутку је било регистровано негде 3.000 тротинета. Претпоставља се да је укупан број тротинета негде око 250.000. Тако да је у првих двадесетак дана веома мали број тротинета регистрован. Следећи пресек радимо 15. јуна па ћемо тада имати више информација“, рекао је Мијаиловић
Он објашњава да је један од највећих проблема у овом поступку проблем техничке спецификације, тј. где ће се она вршити, јер се њоме утврђује да ли се возило класификује као лако електрично возило, тј. тротинет.
„У овом тренутку није нам познато да је набављена опрема којом би могла да се провере карактеристике тротинета, попут брзине, снаге електромотора… Не постоји могућност да провере, уколико неко изгуби рачун, које марке тротинет има. Нема могућност да такав тротинет тестира у некој овлашћеној лабораторији, како би га регистровао“, објашњава он.
„Власници пријављују податке а запосленима у Ауто-мото савезу Србије остаје да претражују интернет и проналазе различите податке код различитих диструбутера. Далеко од тога да је то поуздано, али за сада је тако остало“, истиче Мијаиловић.
Који је процес регистрације?
Свако ко поседује електричне двоточкаше мораће да поднесе захтев за издавање налепнице у коме треба навести личне податке (име и презиме, ЈМБГ, датум рођења, место рођења), податке о пребивалишту (место, поштански број, улица и кућни број, телефон, имејл). Захтеви се предају на прописаним предајним местима са листе која је објављена на званичном сајту Агенције за безбедност саобраћаја Републике Србије. У Новом Саду регистрацију можете извршити на адресама: Футошки пут 29, Новосадски пут 127 и Каналска 7.
Уз захтев, неопходно је приложити и техничку документацију која се добија приликом куповине тротинета, како би се утврдили: марка возила, трајна номинална снага електромотора, највећа конструктивна брзина и маса празног возила. Потребна је и фотокопија личне карте или очитана лична карта, односно доказ о упису у регистар правних лица за правна лица.
Приликом обраде захтева, на техничкој документацији, која је саставни део обавезне документације, уписује се серијски број налепнице, датум издавања, потпис лица које издаје налепницу, док ће се дијагонално преко предње стране стављати печат са ознаком „Издата налепница“. У случају оштећења или уништења налепнице, по захтеву се може издати нова.
Цена услуге за издавање налепнице за лака електрична возила, односно електричне тротинете и бицикле износиће 1.560 динара, док ће цена обрасца налепнице бити 500 динара, наводи се у новој Уредби о допунама Уредбе о ценама услуга.
10.000 казна за непоседовање налепнице
Према наводима Градске управе за саобраћај и путеве Нови Сад, возачи ће моћи да управљају својим возилом у саобраћају искључиво уколико је на њему постављена налепница коју издаје Агенција за безбедност саобраћаја. Ако не буду поштовали нове законе, љубитељи електричних тротинета могу платити казну и до 40.000 динара.
Уколико возачи лаких електричних возила не буду имали налепницу на њиховом тротинету или не носе заштитну кацигу, плаћаће казну 10.000 динара. Према новим законима, грађани ће платити казну од 5.000 динара уколико се буду кретали брже од 35 километара на час на бициклистичкој стази, док на пешачко-бициклистичкој стази морају да се крећу спорије од 10 километара. Уколико дође до прекршаја следе и пенали од 3.000 динара.
Електрични тротинет неће смети да возе особе млађе од 14 година, у супротном следи казна од 10.000 динара. Иста цена важиће за оне који не носе светлоодобојни прслук при вожњи на коловозу, као и уколико буду превозили друге особе.
Такође, возачи електричних тротинета мораће да се крећу десном бициклистичком траком у односу на смер кретања саобраћаја, јер уколико то не учине, следи казна од 20.000 до 40.000, као и добијање шест казнених поена. С друге стране, ако се два или више возача лаких електричних возила не буду кретали један за другим, већ паралелно, плаћаће пенале у износу од 5.000 динара.
Lepa vest za kolekcionare autića u Srbiji – Sedmi sajam automobilčića na platou SPENS-a
Преузмите андроид апликацију.