Почетна > Србија
Србија

Брзом пругом у будућност: Погледајте радове на прузи Нови Сад – Суботица (ВИДЕО)

Брзом пругом између Новог Сада и Суботице путовање ће трајати 42, а од Београда до Суботице око 70 минута. Сви радови на изградњи пруге Нови Сад – Суботица треба да буду завршени до 30. јула када почиње и тестирање пруге.
Фото: Војводина уживо

Изградња брзе пруге је тренутно највећи инфраструктурни пројекат у Југоисточној Европи. Како тече изградња пруге као и реконструкција железничких станица на самој траси, погледајте у видеу нашег портала:

Уз изградњу брзе пруге, паралелно теку радови на изградњи и реконструкцији чак девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима ( Руменка, Врбас и Ловћенац).

На брзој прузи између Суботице и Новог Сада изграђено је укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. У складу са највишим стандардима безбедности, пруга је денивелисана, тако да целом њеном дужином не постоје пружни прелази, већ подвожњаци и надвожњаци.

Деоница Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра, а радовима је обухваћена изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије.
Фото: Војводина уживо

Највећи објекат на целој траси је вијадукт у Врбасу. Његова дужина износи 1.6 километара.

Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским

Кинеске железнице ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, и више од 400 специјалних машина.

Радове изводи конзорцијум кинеских компанија Цхина раилwаy интернатионал и Цхина цоммуницатион цонструцтион цомпанy. Такође, у изградњи пруге учествује велики број домаћих компанија као подизвођачи радова.

Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе „Појас и пут“ како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.

Фото: Војводина уживо
Убрзо ће почети радови на брзој прузи од Београд ка Нишу и даље ка Солуну.

Изградња и развој железничке инфраструктуре по први пут након вишедеценијског пропадања овог саобраћајног система, постала је један од најзначајнијих државних инфраструктурних и инвестиционих пројеката.

Србија је реализацијом великих железничких пројеката показала да је довољно стабилна и финансијски моћна да реализује овај посао.

Фото: Војводина уживо

Реконструисане су и бројне магистралне и регионалне пруге широм Србије, као што су Суботица – Хоргош, Ресник – Ваљево, деонице на Коридору 10, Шабац – Лозница, Ниш – Зајечар и стотине километара колосека на другим деоницама. У наредних неколико година биће у Србији изграђено и модернизовано укупно нешто више од две хиљаде километара пруга, а вредност инвестиције у ове пројекте сада износи око пет милијарди евра.

„Čistoća“ tokom predstojećeg vikenda besplatno odnosi kabasti otpad

Преузмите андроид апликацију.