Свим запосленима у сектору за наплату путарине у ЈП „Путеви Србије”, који имају коефицијент 2.0 и испод 2.0 увећава се коефицијент за 15 одсто. То значи да ће инкасанти имати за око 7.000 динара већу плату, која се сада у просеку креће око 65.000 динара.
Такође, свим запосленима у овом предузећу, са садашњим коефицијентом 2.0 и испод 2.0 исплаћиваће се сваке године једнократна солидарна помоћ у износу од 50.000 динара. Уз то, на састанку који је протеклог викенда одржан у Министарству финансија са представницима репрезентативних синдиката (Синдикална организација Самосталног синдиката „Путева Србије” и Раднички синдикат) договорена је и исплата прековременог рада, а послодавац је у обавези да за то пронађе ваљани модел за исплату, саопштили су синдикати.
„С обзиром на то да је одговарајући договор постигнут, штрајк упозорења запослених у ЈП „Путеви Србије”, који је био заказан за недељу није одржан, а све наплатне станице радиле су у редовном режиму. У наредним недељама представници владе преговараће са синдикатима око потписивања новог колективног уговора којим ће се решавати већина отворених питања“ казали су у синдикатима.
У ЈП „Путеви Србије” има око 2.200 запослених, а највећи део њих, од 75 до 80 одсто, ради на наплатним рампама.
Просечно, радници на рампама примају око 65.000 динара месечно, али када би послодавац у њихову плату урачунавао све ово за шта се синдикати залажу, плате тих запослених требало би да износе од 85.000 до 90.000 динара, додају у синдикатима и подсећају да би запослени и сада, да је по закону, требало да имају толике зараде, али пошто то није тако, онда правду у већини случајева потражују преко судова и тако наплаћују од фирме оно што им реално припада.
Вођени лошим материјалним положајем запослених, синдикати су тражили и да се износ за топли оброк повећа на 12.144 динара, а регрес на 6.573 динара. Такође, захтевали су и да се износ за сменски рад повећа за 15 одсто, као и да се коефицијент минулог рада увећа за 0,5 одсто по години радног стажа у „Путевима Србије”. За сада, на ту тему ипак није ништа договорено.
„Преговори нису завршени, а група запослених са средњом стручном спремом у сектору за наплату путарине је најугроженија. Због тога смо и имали велики број отказа и мањак радника, као и прелазака у друге секторе. Сви знамо какав је то проблем и какав терет подносе запослени у наплати. Првобитно је решено питање коефицијената и помоћи за ову групу запослених, а у даљем периоду ћемо решавати и сва остала питања“ истакли су у Радничком синдикату „Путева Србије”.
Преузмите андроид апликацију.