Компанија ,,Nissan“ је развила и недавно започела тестирање новог процеса рециклирања који представља ефикаснији и исплативији начин извлачења ретких метала из електромотора. Сам процес укључује загревање коришћеног мотора на 1400 степени како би се у потпуности истопио.
Након топљења мотора додаје се оксид гвожђа у смешу како би се оксидовали ретки метали, након чега следи флукс на бази бора. Ова последња супстанца узрокује да се растопљена смеша раздвоји у два течна слоја, при чему ретки метали лебде на врху смеше где се могу лако уклонити. Током тестирања, ,,Nissan“ тврди да је успео да опорави 98% ретких елемената мотора користећи нови процес рециклирања.
Читав поступак траје упола мање него време ручног растављања мотора.
У будућности ће проналажење нових начина за рециклажу и поновну употребу ретких метала бити од виталног значаја. 17 минерала који чине групу ретких елемената кључни су за производњу електричних возила, соларних панела и ветрогенератора. Студија холандског Министарства за инфраструктуру из 2018. открила је да ће недостатак ретких метала вероватно ограничити способност света да испуни циљеве смањења емисије утврђене Париским споразумом о клими.
Како функционише и колико годишње приходује Бечки стартап за рециклажу електронског отпада прочитајте ОВДЕ.
Преузмите андроид апликацију.