Јануарско-фебруарски и априлски испитни рок на факултетима су завршени, а студенти су завршили своје обавезе и када су у питању предавања и вежбе у другом семестру. Потписи из предмета су прикупљени, а оно што чека студенте јесу јунски и јулски испитни рок.
Како сами студенти кажу, после јануарско-фебруарског испитног рока, ово је период када постижу најбоље резултате. Неки желе да очисте годину пре летњег распуста, неки поправљају резултате из претходних рокова, а неки се труде да број испита сведу на што мањи број како би растерећеније дочекали септембарски и октобарски испитни рок.
Ако сте студирали, сигурно вам је позната честа појава међу студентима када су у питању изговори које користе како би одложило спремање колоквијума и испита. Студенти често знају да кажу:“Имам сасвим довољно времена, могу да уживам у лепом времену, почећу да учим од следеће недеље.“
Без обзира на то колико је испитни рок близу, многи студенти налазе безброј изговора како би одложили почетак припрема за испитне рокове. Разговарали смо са студентима и покушали да сазнамо који су то изговори које најчешће користе како би избегли спремање испита.
„Имам довољно времена“
Један од најчешћих изговора је веровање да имате довољно времена пре испита. Многи студенти подцењују колико времена им је заиста потребно да савладају градиво, па често кажу себи: „Почећу сутра“, или „Имам још две недеље, могу почети следеће недеље“.
„Морам прво да завршим друге обавезе“
Многи студенти раде и решавају задатке који су мање битни, али делују важни у датом тренутку. Било да је то сређивање собе, помагање пријатељима, или чак гледање омиљене серије, студенти користе ове активности као оправдање да избегну суочавање са учењем.
„Морам прво да се одморим“
Студенти верују да морају бити потпуно одморни пре него што започну озбиљно учење, што често резултира одлагањем почетка спремања за испит на неколико дана.
„Боље функционишем под притиском“
Неки студенти тврде да раде најбоље под притиском, верујући да ће их близина испитног рока натерати да се фокусирају и ефикасније уче. Притисак често води до стреса, непроспаваних ноћи и, у многим случајевима, до недовољно квалитетно савладаног градива.
„Градиво је преобимно, не знам одакле да почнем“
Обимно градиво може деловати застрашујуће, и многи студенти не знају одакле да почну. Овај осећај често води до тога да студенти једноставно одложе почетак учења у нади да ће касније имати бољу стратегију.
Преузмите андроид апликацију.