Фармацеутска комора Србије покренула је апликацију „Пронађи саветника“, као и два нова саветовалишта у апотекама широм наше земље – саветник за хипертенизију и саветник за новоуведени лек.
Генерална секретарка Фармацеутске коморе Србије Драгана Рајковић изјавила је за Тањуг да је Фармацеутска комора Србије успешно реализовала апликацију за фармацеутске услуге и да је захваљујући томе од марта у функцији посебан део на сајту Коморе „Пронађи Саветника“, који је, пре свега, намењен пацијентима да би на лакши начин дошли до саветника.
„Омогућено је претраживање по услугама, градовима и именима саветника. Након одабира саветника доступни су следећи подаци: слика, звање, специјализација (уколико постоји), врста услуге коју саветник пружа, назив и адреса апотеке, контакт мејл и телефон“, рекла је Рајковић.
Она наводи да тренутно у апотекама има близу 960 саветника фармацеута, који спроводе седам услуга за пацијенте.
„Реч је о стандардизованим фармацеутским услугама за пацијенте са астмом, за пацијенте са дијабетесом, стандардизована фармацеутска услуга приликом издавања антибиотика, пост-ковид саветовалиште и саветовалиште за вакцинацију. Сваки саветник носи беџ за одређену услугу и тиме га пацијенти могу лакше препознати”, каже Рајковић.
Говорећи о недавно уведеним новим услугама – саветник за новоуведени лек и саветник за хипертензију, она наводи да је, када је реч о саветовалишту за новоуведени лек, у сарадњи са Савезом фармацеутских удружења Србије, Фармацеутска комора Србије обезбедила увођење нове услуге у вези са применом новоуведених лекова за терапију хроничних болести.
„Циљ ове услуге је идентификација потенцијалних или актуелних терапијских проблема у вези са применом лека и структуирано саветовање у циљу вишег степена адхеренце према прописаној хроничној терапији”, рекла је Рајковић.
Услуга ће се спроводити кроз неколико корака, који подразумевају праћење пацијента у периоду од три месеца.
Она наводи да се сматра да 30 до 50 одсто пацијената не примењује правилно прописане лекове.
„Најчешћи разлози за забринутост пацијента су недостатак информација о леку и његовом ефекту на здравље, недостатак уверења у неопходност примене лека, неразумевање начина примене лека, усклађивање режима дозирања са свакодневним активностима и забринутост због могућих нежељених ефеката“, рекла је Рајковић.
Фармацеутска комора Србије је припремила стандарде за пружање још једне фармацеутске услуге на нивоу примарне здравствене заштите – саветник за хипертензију.
„Стандардизована фармацеутска услуга за пацијенте са хипертензијом се састоји из три корака који покривају основне потребе у управљању терапијом, контролу крвног притиска и нефармаколошке мере. Сваки пацијент ће комплетну услугу проћи кроз два до два и по месеца“, рекла је Рајковић.
Преузмите андроид апликацију.