На мапи туристичке трасе која полази од Саборне цркве, па све до најстарије српске књижевне, културне и научне институције Матице српске, ушушкана је мала продавница ракија схопа на аадреси Николе Пашића 8. Са посебном пажњом одабран је шаренолики асортиман и представља јединствено место кроз улогу амбасадора добре ракије.
На трагу ракије Нови Сад се истакао још давне 1921.године када је проналазач Милан Т. Јовановић пријавио свој патент који је носио назив “Уређај казана за печење ракије“ копија тог документа се налази у архиви завода за интелектуалну својину, односно у Управи за заштиту индустријске својине. Сто две године касније отвара се место у ком су сједињени традиција и обичаји кроз укусе обједињене у сувениру.
Екипа портала Војводина уживо имала је то задовољство да пронађе своје “Место под шљивом “ и из прве руке, односно чашице, спозна шта то чини главну разлику по питању асортимана ракије. Наш саговорник је власница овог симпатичног места Хана Павелка Стојшић.
“Ракија као сувенир ставља Србију на мапу заједно са Француском, Шпанијом, Италијом, Швајцарском, ..које имају своје специфичне производе које пласирају као сувенир. Волимо да купимо нешто што је укус одређене земље. То је и ракија у Србији, и то је идеја која је била основа за отварање једне продавнице која у себи има избор најбоље ракије до које смо тренутно дошли. У нашој радњи бирамо ракије које излажемо и продајемо. Тако дестилерије дају узорак који шаљемо на пробу и стручну анализу, да се утврди да ли је ракија прављена од воћа или има додатке који би указивали на неке нечистоће у производњи“, рекла је Хана за наш портал
„Наши људи често купују ракију за сваку прилику, туристи се задржавају на мањим амбалажама, оним од 0,7, а ту су и мање запремине ликера. Најважније да сам сувенир који је у понуди буде квалитетан, да има уметничку вреднос и да се уклапа у одређени поклон према особи којој се поклања. Када се поклања ракија, уз њу се најлепше слажу украсне чашице, флаше, чутуре, ћоколаде и домаћи колачи као што су ванилице“, истакла је госпођа Павелка Стојшић.
„Војводина је посебно интересантна због кајсије и крушке, док централна Србија води главну реч када је производња добре шљиве у питању и са поносом могу рећи да су најбољи произвођачи разних сорти“, каже Хана.
„Место под шљивом“ је симпатично место за продају ракије, а осим што можете купити различите врсте ракије, можете их и дегустирати и научити нешто више о прављењу овог традиционалног напитка. Оваква места често привлаче љубитеље ракије и туристе жељне да искусе аутентичну српску културу.
У Србији је ракија више од самог пића, она је део културног идентитета и традиције. Производња ракије често је породична традиција која се преноси с генерације на генерацију, а многе породице имају своје рецепте и технике производње које чувају као тајну. Историја ракије сеже дубоко у прошлост. Ракија је постала симбол српске културе и традиције, а често јеназаобилазна на свечаностима и прославама.
Ракија је традиционални воћни алкохолни напитак који се прави од различитих врста воћа, као што су шљива, кајсија, дуња или грожђе. У Србији, ракија се често конзумира током посебних прилика, као што су славља или породична окупљања, и сматра се симболом гостопримства и традиције.
Da li znate koja zgrada u Novom Sadu je poznata još i kao „Apoteka na trgu“? (FOTO/VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.