Само један од три путника у Европи упознат је са својим правима и зна коме треба да се обрати уколико жели да их оствари, показала су најновија истраживања.
Европска комисија је зато поднела нови предлог који би требало да донесе више могућности за око 13 милијарди путника годишње – авионом, возом, аутобусом и бродом.
Нова права путника, како је наведено у њиховом саопштењу, олакшаће потрошачима коришћење својих права и њихово спровођење у случају рекламација и жалби.
Детаљном анализом закључено је да сви путници не успевају да остваре права на исти начин и истом динамиком, због чега се и радило на новим правилима која ће се односити на спровођење прописа.
„Нови предлог би требало да побољша и поједностави спровођење закона, тако да је потрошачима лакше да поднесу жалбу и добију пун повраћај новца ако је путовање отказано. Осим тога, предлогом ћемо обезбедити свима да им буде јасно који је поступак повраћаја новца у случају да су карту купили од посредника”, наводи се у саопштењу објављеном на Мрежи европских потрошачких центара.
Иначе, новим прописима се олакшава путовање путницима с инвалидитетом или смањеном покретљивошћу. На пример, уколико је неопходно да имају пратњу током путовања, авио-компанија ће ту особу из пратње превести бесплатно до дестинације, а то је већ уведено у путовања железницом или бродом.
Иако је прошлим Законом о заштити путника поприлично детаљно дефинисано која су права путника у пакет-аранжманима, сада се то још детаљније уређује.
Комисија сматра да ови прописи нису били довољно јасни и делотворни, посебно у време пандемије, када је неколико великих туроператера банкротирало, а путници нису успели да добију новац за нереализована путовања. Сада се уводе јаснија и јача права путника, укључујући и правила о повраћају новца и авансу.
Преузмите андроид апликацију.