Криза у Северном мору преусмерава теретни транспорт из Азије у Европу копненим коридорима преко руске територије. Руске железницe, изгледа да ће највише да профитирају од застоја у поморском саобраћају кроз Суецки канал.
Немачки ДХЛ саопштио је да су захтеви за транспорт робе дуж руског железничког коридора порасли за око 40 одсто откако су контејнерски бродови почели да иду алтернативним рутама око Рога Африке у децембру.
„Реил гејт“ је објавио да је потражња порасла за 25 до 35 одсто, док је „Раил бриџ карго“ са седиштем у Холандији навео да је саобраћај кроз Русију био за 31 одсто већи него прошле године.
Логистичке компаније поново гледају на руте кроз Русију након одлуке већине великих контејнерских линија да трасе из Азије у Европу које су пролазиле кроз Суецки канал преусмере око Рта добре наде.
Поремећај у транспорту изазвали су јеменски Хути, које подржава Иран, када су покренули масовне нападе на трговачке бродове у знак подршке Палестинцима у Појасу Газе.
Због промене руте време испоруке робе између Кине и Северне Европе повећано је са седам или десет дана на око 50 или чак 55 дана.
ДХЛ је саопштио да се време транзита железницом кроз Русију од Ченгдуа у Кини до Дуизбурга у Немачкој тренутно креће и траје од 25 до 30 дана.
„Погоршањем ситуације у Црвеном мору, број упита је порастао за отприлике 40 одсто“, кажу у ДХЛ-у и наводе да се „огромна већина купаца одлучује да иде преко Русије.“
Компанија је нагласила да не превози терет који потиче из Русије или је намењен за Русију под извозним ограничењима које су увеле западне земље као одговор на сукоб у Украјини.
Поштујемо строгу контролу извоза у складу са актуелним санкцијама“, наглашава ДХЛ.
Преузмите андроид апликацију.