Mobility Guidе 2023 су покренуле фирме Leaseplan и ALD Automotive те су у свом истраживању дошле до занимљивих резултат.
У набавци су електрични аутомобили углавном скупљи од бензинаца и дизелаша. Мада, с попустима и субвенцијама та цена може да се изједнаћи или чак превагне у корист електричних аутомобила. Али овде су тема укупни трошкови власништва електричних аутомобила. Да ли је јефтиније возити на струју или с моторима с унутрашњим сагоревањем (бензинци, дизелаши, хибриди и плуг-ин хибриди)?
Mobility Guide 2023 су покренуле фирме Leaseplan и ALD Automotive те су у свом истраживању дошле до занимљивих резултата. Дакле, у Немачкој километар с електричним аутомобилом кошта 43 цента, док с мотором с унутрашњим сагоревањем у просеку кошта 44 цента. У обзир се узимају набавна цена, трошкови енергије и порези. Трошкови одржавања и поправки су такође обично нижи.
У Италији, Шпанији и Шведској с електричним аутомобилом се такође може уштедети око 1 цент по километру. Највећу предност електрични аутомобили имају у Белгији и Аустрији с по 5 центи по километру. У Холандији и Великој Британији мотори с унутрашњим сагоревањем и електрични аутомобили су изједначени. Основа је четворогодишње власништво и 120.000 километара укупне километраже. Трошковна предност у Немачкој би дакле била 1200 евра.
Резултати студије нису свугде у Европи тако позитивни за електричне аутомобиле. У Хрватској је однос 46 центи према 41 центу. Исто тако, у Бугарској (78 центи према 55 центи), Румунији (43 центи према 28 центи), Чешкој (34 центи према 30 центи) и Мађарској (37 центи у односу на 31 цент) и даље је јефтиније возити мотор с унутрашњим сагоревањем.
У свету је слично, шаролико је. На пример, електрични аутомобил у Индији (20 центи у односу на 22 цента) и Јапану (18 центи у односу на 21 цент) има већу исплативост. У Бразилу (48 центи према 24 цента) и САД-у (31 цент према 22 цента) јефтиније је возити аутомобиле с моторима с унутрашњим сагоревањем. У Канади је изједначано, 27 центи по километру.
Преузмите андроид апликацију.