Почетна > Бизнис
Бизнис

Порасла продаја нових аутомобила у Србији у 2023. за 11,65 одсто, најтраженија шкода

У Србији је у 2023. години продато 25.422 нових путничких аутомобила, што је за 11,65 одсто у односу на 2022. док је у сегменту лаких комерцијалних возила (ЛКВ) забележен пад продаје више од 12,42 одстом, објавила је данас Српска асоцијација увозника возила и делова.
Фото: Танјуг/Раде Прелић

Најпродаванији бренд код путничких возила је „шкода“, а код лаких комерцијалних возила и даље је без премца „фијат“.

Рачунајући укупно путничка и ЛКВ купцима испоручено је у 2023. 30.651 ново возило, што је за 1.816 возила или 6,3 одсто више од истог периода 2022. када се на друмовима Србије нашло 28.835 нових возила.

Баварски гигант „BMW“ предводи листу најпродаванијих, тзв. луксузних брендова, а продавали су се и модели „Масератија“,“Ферарија“ и „Тесле“.

Према подацима о првој регистрацији нових возила  у 2023. години у нашој земљи је дошло до значајног раста продаје, па је тако, закључно са 31. децембром минуле године, рачунајући укупно путничка и ЛКВ купцима испоручено 30.651 возило, што је за 1.816 више од истог периода 2022. када се на друмовима Србије нашло 28.835 нових возила, што представља раст од 6,3 одсто.

Највише возила је продато у јуну – 3.233, док су продавци имали најмање купаца у јануару када је испоручено 1.561 возило, наводи се у саопштењу.

Када је продаја путничких аутомобила у питању, продато је 25.422 аутомобила, 2.637 више него годину пре ( 22.785 у 2022.) и најпродаванији бренд је поново „шкода“ са испоручених 5.533 аутомобила.

Следе „тојота“ са 2.239, „хјундаи“ са 1.855, „фолксваген“ са 1.789, „дачија“ са 1.603, „рено“ са 1.477, „кија“ са 1.300, „BMW“ са 1.185, „ауди“ са 1.086 и „мерцедес“ са 904.

Када се рачуна заједно продаја путничких аутомобила и ЛКВ, најбољи продајни резултат иде „шкоди“ и возила овог бренда су дошла до 5.834 купца.

На другом месту брендова са највећом продајом у овим категоријама је „тојота“ са 2.546 продата путничка аутомобила и ЛКВ, трећи је „фолксваген“ са 2.356, четврти „фијат“ са 2.016, пети „хјундаи“ са 1.872 испоручена возила.

Француски произвођач „Рено“ је шести по продаји са 1.746 возила, тик испред „дачије“ за чија се возила одлучило у прошлој години 1.647 суграђана.

На осмом месту листе најпродаванијих брендова у 2022. је „ситроен“ са 1.352 возила, а „кија“ је девета са 1.300, а „БМW“ на десетом месту ове листе предводи и такозване луксузне брендове премијум сегмента са 1.185 продатих возила.

Следе „мерцедес“ са продатих 1.120 и „ауди“ са 1.086. продатих возила.

Лака комерцијална возила (ЛКВ) су у 2022. години била веома тражена па је пласирано 6.050 јединица, а у прошлој, 2023. продато је 751 возило мање – 5.299, што је пад од око 12,42 одсто.

Највише ових возила продао је „фијат“, иначе бренд који је годинама у врху по продају ЛКВ на нашем тржишту.

У 2023. „фијат“ је продао 1.294 возила, испред „фитроена“ на другом месту са 832 и „фолксвагена“ на трећем са 567.

У прошлој години у Србији је продато 38.217 свих типова возила, што је више за 1.021 него годину дана пре (37.196).

Продато је и 3.440 мотоцикала, 1.120 мопеда, 1.767 теретних возила и 1.239 тешких четвороцикала.

Прошле године у Србији је продато 180 „поршеа“, 33 „масератија“, 16 „јагуара“, 11 „бентлија“, 7 „ферарија“, 3 „ламборџинија“, један „астон мартин“, 15 „тесли“.

Kompanija Tesla obustavlja proizvodnju u Nemačkoj zbog napada u Crvenom moru

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке