Мало који аутомобил је у свом животном веку успео да достигне такву симболику као легендарна „ајкула“ француске компаније Ситроен. Један такав, у готово музејском стању, још увек кружи новосадским улицама.
„Ајкула“ је, наравно, колоквијални назив, а у питању је модел „DS“.
Први модели пуштени су у продају 1955. године, а показатељ да је у питању „инстант хит“ било је чак 12.000 поруџбина већ првог дана. У то време, биле су то невиђене бројке.
Од осталих послератних модела других произвођача „DS“ је издвојио револуционарни дизајн, који је својевремено деловао као појава из далеке будућности.
Дизајнирао га је Фламинио Бертони, са идејом да буде аеродинамичан и функционалан, а његова идеја употпуњена је хидропнреуматским вешањем помоћу ког је ауто могао бити „у патосу“, али и изнад свих препрека на путу.
Ово је био и први аутомобил серијске производње са диск кочницама на сва четири точка.
Тако је, нешто што је данас стандард, некада је била иновација, а Ситроен је први управо на овом моделу то увео као стандардну и једину опцију, без бубањ кочница.
Још многе ствари на овом аутомобилу биле су револуционарне, од померања фарова када се мота волан, до прве појаве пластике у ентеријеру, па и до самог дизајна волана који је имао само један крак.
Зато и не чуди да је овакав аутомобил оставио дубок траг и на нашим путевима, где га људи још увек памте и веома лако и брзо препознају.
Сада их, међутим, нема тако пуно, поготово у добром стању, али један се налази баш у Новом Саду.
Новосадску црну „ајкулу“ покреће дволитарски бензинац са 99 коњских снага, који се на точкове преносе мануелним мењачем са 5 брзина.
Примерак је и на продају, а у питању је прави „улов“, уколико је веровати огласу и чињеници да је аутомобил прешао свега 1.000 километара.
Са друге стране, ни цена није мала, па би куповина овог култног аутомобила могла да вас кошта 29.990 евра, уколико не успете да значајније спустите цену.
„Slon“ starih novosadskih tabli sa V12 motorom pored traktora čeka bolje dane (FOTO)
Преузмите андроид апликацију.