Данас је председник Србије, Александар Вучић, заједно са министром грађевинарства, Гораном Весићем, и представницима кинеских компанија “China Railway International” и CCCC, обишао завршне радове на вијадукту код Врбаса. Овај вијадукт чини део амбициозног пројекта изградње брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
Вијадукт у Врбасу представља највећи и најсложенији грађевински објекат на траси дужине 108 километара, на којој ће укупно бити изграђено 58 објеката. Његова дужина износи 1,4 километра, а тренутни степен завршености радова износи око 80%. Планирано је да вијадукт буде потпуно завршен до краја фебруара или марта 2024. године.
Финансирање овог пројекта, чија је вредност значајна, обезбеђено је кроз кредит Кинеске Ексим Банке и буџета Републике Србије. Радови су започети 1. јула 2022. године, а према уговору, рок за завршетак је децембар 2024. године.
Због обуставе железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице, возови користе алтернативне правце преко Распутнице Сајлово, Оџака, Богојева, Сомбора и допунски превоз преко Зрењанина.
Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица: Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и три нове станице са станичним капацитетима: Руменка, Врбас и Ловћенац.
“Мировић никога није тако похвалио, као кинеске компаније на овом пројекту”, додао је Вучић. Он је истакао да су ангажовани кинески извођачи једне од најбољих компаније из Кине које раде у Србији. Вучић је рекао да ће станица у Врбасу бити најчистија и најуреднија, као и да ће Мађари свој део пруге завршити 2026. године.
“Бићемо мало бржи али када буду то урадили стизаћемо до Будимпеште за 2.40 сати”, рекао је он. Према његовим речима ово су ствари које мењају лице и изглед Србије и доводе људе и туристе, помажу људима да раде послове у иностранству. ”
Погледајте у Прокопу колико зграда нема фасаду. Сада ћемо и то да урадимо. Исти је случај у Инђији, Старој Пазови, Карловцима. Све што радите приморава вас да радите још више и брже, али и мења животни стандард”, рекао је он.
Као пример навео је воз Соко који је од марта превезао 3,1 милиона путника, али да се размишља да се због постојећих гужви прошири ауто-пут од Београда до Новог Сада за по две траке у оба смера. “Први пут имате брзу линију, људи воле возове. Имају људи све више аутомобила некад је било 0,2 по породици, а сада око 3 милиона аутомобила има у Србији па израчунајте”, рекао је Вучић.
Тренутни физички проценат извршења пројекта износи 71%, док је финансијски износ 63,6%. Радови су у току на готово свим инжењерским објектима, а станични објекти дуж трасе су у просеку завршени око 70%. Пројекат обухвата и изградњу нових станица, реконструкцију девет постојећих, и увођење савремених сигнално-сигурносних уређаја.
Пројекат брзе пруге Нови Сад – Суботица, који се изводи у оквиру иницијативе “Појас и пут”, представља кључни корак у развоју железничког саобраћаја у региону. Извођач радова је кинески конзорцијум, а пруга ће бити електрифицирана и опремљена најсавременијом сигнализацијом.
Сви станични објекти Нови Сад, Сајлово, Руменка, Кисач, Степановићево,Змајево, Врбас, Мали Иђош-Ловћенац, Бачка Топоила, Жедник, Наумовићево и Суботица, те зграде СС и ТК постројења, ЕВП и објекти за контактну мрежу су завршени од око 70 одсто.
Уговорени рок за завршетак радова је август 2025. године, али се интензивно ради на томе да се пројекат заврши већ до краја 2024. године, унапређујући инфраструктурне капацитете и повећавајући безбедност железничког саобраћаја на овој важној деоници.
Након Келебије, српске пруге биће повезане са 152 километра пруге у Мађарској, где би радови требало да буду завршени до краја 2025. године.
Novembarski računi za struju stižu na kućne adrese, rok produžen do 30. decembra
Преузмите андроид апликацију.