Почетна > Србија
Србија

Кампања „Кад ме вози не возим“ за нула алкохола за воланом

Агенција за безбедност саобраћаја покренула је кампању са компанијом Карлсберг Србија чији је циљ да младима покаже и упозори их на негативне последице и штетно дејство алкохола, а што ће сви који дођу испред тржног центра Рајићева у наредне две недеље моћи да осете на симулатору, уз помоћ „пијаних наочара“.
Фото: Usplash/Landon Martin

Директор Агенције Душко Пешић нагласио је поводом кампање „Кад ме вози, не возим. Одговорно конзумирам алкохол“ да чак и најмање количине алкохола врло негативно утичу на возачке способности и додао да је у многим саобраћајним несрећама са најтежим последицама један од учесника често под дејством алкохола.

„Алкохол деградира возачке способости, продужује време реаговања, успорава реакцију, кординацију покрета, сужава видно поље, … а све су то разлози зашто је важно да се користе различити приступи возачима како би мењајли ставове и понашање“, рекао је Пешић за Тањуг.

Циљ Агенције је да и на овај начин приђе што већем броју људи и одврати их од вожње ако су конзумирали алкохол, рекао је директор и додао да захваљујући различитим кампањама и приступима број возача под дејством алкхола из године у годину опада.

„По подацима Агенције из 2013. године од 1.000 возача сваки 10 је био под дејством алкохола, 2020. сваки седми“, рекао је Пешић и додао да су 2016. године у најтежим сабораћјаним незгодама, у којима су погинуле 103 особе, возачи били под дејством алхкохола, а у 2020. години 80.

Пешић је рекао да им је зато важно, а и задовољство је, да учествују у овако друштвено одговорној кампањи „Кад ме вози, не возим“ и да им је циљ да приђу што већем броју људи како би их одватили од вожње ако су козумирали алкохол.

Подсетио је да Агенција ради и са несавесним возачима, који морају да похађају семинар да би могли поново да возе, као и да је најчешћи прекршај због кога остају без дозволе управо вожња под дејством алкохола.

„Лето је време када се највише конзумира алкохол и зато се трудимо да будемо не само на музичким фестивалима већ и на местима где се окупља већи број грађана и да на симулатору директно покажемо шта значи када неко и мало попије, а седне да вози“, рекао је Пешић

Генерални директор Карлсберг Србија групе Владимир Вава позвао је све младе да у наредне две недеље испред ТЦ Рајићева пробају симулатор и осете колико реално опасно је сести за волан чак и са малом количином алкохола.

Подсетио је да је компанија још 2016. године, као произвођач алкохола, глобално иницирала кампању „0 0 0 0“, а једна од те чцетири важне нуле је вожња под утицајем нула промила алкохола.

Вава је додао је да им је важно пре свега да „дотакну“ младе, најнеприпремљеније за конзумацију алкохола и да зато заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја и другима организацијама раде на подизању свести младих о опасности коју би значила вожња под утицајем алкохола.

„Имамо симулатор и “пијане наочаре“ које нам је уступила агенције како бисмо показали младима колико је утицај алкохола јак и када се ради о малим количинама“, навео је Вава.


Још вести из категорије “Србија” прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.