Почетна > Бизнис
Бизнис

У целој Европи фали аутомеханичара

Аутомеханичари и аутолимари – најдефицитарнија су занимања у целој Европи. То је недавно потврђено на једној европској конференцији, открива Милош Турински, пи-ар „Инфостуда”. Овај проблем се и те како пресликава и на српско тржиште рада.
Фото: Unsplash/Unsplash+

„Квалификован кадар нам одлази у иностранство да ради те послове јер су тамо боље плаћени, а с друге стране, имамо младе људе који су за такве професије овде тотално незаинтересовани. Они желе да се баве дигиталним наукама данас, ИТ им је и даље најпримамљивија професија“ наводи Турински.

Да је такво стање на тржишту поправке возила потврђују и у Удружењу ауто-сервиса Србије.

Александра Ђуришић, генерална менаџерка удружења, наглашава да у који год ауто-сервис у Србији да се уђе, власници кажу да су им потребни мајстори аутомеханичари.

„Недостаје им макар један или двојица мајстора. У овлашћеним сервисима се чека и по неколико недеља, не само на озбиљније поправке возила. Чека се и за мали и велики сервис аутомобила, што спада у рутинске послове. Од 1. новембра, до када је потребно заменити летње гуме зимским, у ауто-сервисима се очекује навала муштерија. Ипак, и за такве послове мораће да се чека, због мањка радне снаге“ открива Ђуришићева.

Не постоји податак колико радника у ауто-сервисима званично недостаје, али су они свакако међу оних 30.000 до 40.000 квалификованих занатлија свих профила који су у Србији дефицитарни.

„Данашња деца се окрећу другим занимањима, не интересују их занати више толико. У сервисе долазе деца која нису пуно научила у школама, јер образовање не иде укорак са променама у нашој бранши, неадекватно је. Немамо ни јасно дефинисане стандарде за ауто-сервисе, у смислу ко може уопште тим послом да се бави, ко може да сервисира електрични или хибридни аутомобил. Деца о томе ништа не уче. Већина њих у старту и није била заинтересована да се бави механиком, електроником“ наводи она.

Зато је удружење недавно с једном школом из Ниша покренуло иницијативу да се у школски четворогодишњи систем уведе нови образовни профил – техничар мехатронике возила, по моделу дуалног образовања. Предлог је стигао до Агенције за квалификације која о томе треба да одлучи, каже Ђуришићева.

Svaki deseti programer radi isključivo od kuće

Преузмите андроид апликацију.