За нешто више од три године, колико је у сектору хране, домаћи произвођач веганских производа из Новог Сада успео је да освоји осам тржишта. Од пре неколико недеља нашао се и у онлајн продаји у Јужној Кореји.
Стартап компанија “Шумска тајна” једна је од првих у Србији која је успела, после дугих припрема, да пласира своје производе преко Амазон платформе. У јануару ове године Никола Станишић, власник ове фирме, рекао је да је посао са светском платформом нешто на шта су највише поносни. Осам месеци касније, на њиховим намазима од тартуфа истакнута је декларација на корејском језику.
“У међувремену одлучили смо да на Амазону наступамо самостално, без посредства дистрибутера. Онда се изненада отворило и тржиште Јужне Кореје, што је за нас, као релативно младу компанију, изузетан извозни подухват. Вероватно смо једини из Србије у овом сектору који су добили прилику да тамо раде“ каже Станишић.
Брзорастуће и захтевно тржиште хране у Јужној Кореји, која има око 50 милиона становника, годишње је вредно око 300 милијарди долара. Потражња за храном нарочито је порасла у току пандемије, посебно онлајн продаје који достиже око 10 одсто промета, односно око 30 милијарди долара.
Интересантно је и то да су Корејци иницирали сарадњу, платили да им се пошаљу узорци и посао је убрзо закључен. Прве количине су већ испоручене и потрошачи за сада могу да их набаве преко интернета. Следећа фаза, нада се Станишић, могла би да буде и дистрибуција преко трговинских ланаца у Јужној Кореји.
О смањењу употребе пластичне амбалаже у Словенији прочитајте овде.
Преузмите андроид апликацију.