Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је данас за Танјуг да брзина кретања електричног тортинета није више у фокусу јер је она ограничена на 25 километара на час самом конструкцијом тротинета, а не законом.
„Све оно што би могло да се креће од 25 километара на час заправо по законској дефиницији није електрични тротинет, и не би смело да учетвује у јавном саобраћају. Због тога је управо замишљено да сви тротинети морају имати налепницу Агенције за безбедност саобраћаја, којом ће се доказати да је то баш електрични тротинет који испуњава услове, између осталог да се не може кретати брже од 25 километара на час“, изјавио је он.
Напомиње да је контрола учесника у саобраћају укључујући и возаче лаких електричних возила, односно електричних тротинета, у надлежности Саобраћајне полиције и да је управо на њима да методолошки утврде како ће вршити ту контролу.
Окановић подсећа да возачи тротинета не смеју да се возе тротоарима нити пешачким зонама, да су у обавези да на глави носе закопчану бициклистичку кацигу, и да уколико то не ураде, ризикују да буду кажњени новчаном казном у износу од 5.000 динара.
Преузмите андроид апликацију.