Немачка би могла да изгуби статус велесиле аутомобилске индустрије, а највећа претња долази из Кине.
Уз познате европске компаније, попут „Фолксвагена” и „Мерцедеса”, на сајму који траје у Минхену, има чак 41 одсто излагача из азијских земаља.
Списак кинеских компанија од 2021. више је него удвостручен.
Немачко Удружење аутомобилске индустрије (ВДА) кључним проблемима сматра претерану регулативу, споре политичке одлуке и непостојање правног оквира за питања, попут вештачке интелигенције.
Од државе траже да привремено субвенционише цену електричне енергије, како би не само спречила одлазак произвођача батерија и полупроводника из Немачке него и привукла стране компаније.
Влада је, са друге стране, компанијама најавила пореско растерећење у висини 32 милијарде евра у наредне четири године.
Произвођачима аутомобила додатни проблем стварају планови Европске уније да до 2035. поступно укину возила с моторима с унутрашњим сагоревањем.
Ауто-индустрија их критикује пре свега због тога што постоји недостатак приступа сировинама које су потребне за производњу батерија и спорог развоја инфраструктуре за пуњење електричних возила.
Преузмите андроид апликацију.