Почетна > Србија
Србија

Весић: Почела изградња новог моста у Адранима на Ибарској магистрали

У краљевачком селу Адрани почела је изградња новог моста преко Мусине реке, на Ибарској магистрали, на месту старог који је у јуну уништен у поплавама, а министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће градња бити завршена у року од три месеца.
Фото: Танјуг/МГСИ/Предраг Митић

Весић је обишао радове на изградњи моста и подсетио да је средином јуна, услед обилних падавина, мост у Адранима потпуно уништен, због чега је и саобраћај на Ибарској магистрали био у прекиду.

„Тада смо донели одлуку да срушимо стари и саградимо нови мост, а у року од само неколико дана, после поплава, већ је била урађена девијација која и данас омогућава одвијање саобраћаја. Пре неколико дана је издата дозвола и предузеће ’Нови Пазар пут’ је започело са изградњом новог моста“, рекао је Весић.

Навео је да ће мост бити дуг 20 метара и метар и по виши него претходни, што значи да ће остати око 30 квадрата више за пролаз воде, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

„Мост ће бити изнад саме обалоутврде, која је урађена по свим стандардима, биће завршен за најдуже три месеца и тада ће се потпуно нормализовати саобраћај на Ибарској магистрали“, истакао је министар.

Указао је и да случај срушеног моста у Адранима остаје за наук да убудуће, приликом обнове таквих објеката треба водити рачуна да се ради по принципу стогодишњих вода.

„Када је овај мост, пре неколико година обнављан, очигледно се није водило рачуна да се ради обалоутврда, нити о висини стогодишњих вода. Зато сада инсистирамо да се обнове раде по свим правилима, јер је увек боље и да се мало сачека, да нешто кошта и више, али да се посао уради тако да објекти дуго трају“, навео је Весић.

Најавио је да ће Министарство на чијем је челу предложити да у Србији буде сачињен катастар свих инфраструктурних, саобраћајних обеката, како би се знало ко је за шта надлежан и задужен за одржавање.

„Да попишемо све, путеве, мостове, надвожњаке и да се кроз Закон о одржавању инфраструктуре, који ћемо предложити, тачно зна ко је надлежан за сваки инфраструктурни објекат, да онај ко га одржава издваја за то део новца, било то локалне самоуправе и предузећа или Република и републичка предузећа“, нагласио је министар.

Указао је да је, посебно због чињенице да Србија у овом тренутку има скоро 1.000 километара аутопутева и брзих саобраћајница и ради највише километара у Европи, важно да се сви инфраструктурни објекти одржавају.

Весић је захвалио „Путевима Србије“ на брзој реакцији у јуну, Краљеву на брзом издавању дозволе и предузећу „Нови Пазар пут“, које ће градити мост три месеца.

Градоначелник Краљева Предраг Терзић захвалио је Весићу што је дошао у Адране само дан пошто је мост урушен у јуну, најављујући тада постављање девијације, како би се омогућио пролаз Ибарском магистралом, што је у рекордном року и учињено.

„Одмах након тога направљен је пројекат и сада је започела градња новог моста, који ће дуго трајати. Верујем да ће грађани бити задовољни, а знајући како ради ’Нови Пазар пут’, сигуран сам да ће нови мост бити изграђен и за мање од три месеца“, рекао је Терзић.

Весић је истакао да су у току и радови на изградњи новог моста у Мрчајевцима, који се срушио само дан пошто је у поплавама уништен мост у Адранима.

Подсетио је да је Министарство још крајем прошле године дало средства Граду Чачку за обнову тог моста, али ће се због поплава сада градити нови, јер је то једна од најбржих и једина „мостовска“ веза између Краљева и Чачка.

Весић је напоменуо да извођач по уговору има обавезу да нови мост изгради до марта следеће године.

„Радови иду добро и очекујем да радови буду завршени до краја године, тако да ћемо око месец дана после завршетка моста у Адранима имати и нови мост у Мрчајевцима“, рекао је Весић.

Додао је да су у току радови на обнови на више од 100 локација на којима је поплава направила штету на путевима.

„Имамо преко 2,5 милијарди динара штете од поплава само на путевима у надлежности Републике. На много места се ради, у Новом Пазару, Пожеги, Ивањици, Косјерићу, Прибоју… Штета је толика да смо тај новац уместо у нове путеве и планиране обнове, морали да уложимо у санирање последица поплава“, констатовао је Весић.

Brnabić: Nije predviđena nikakva prodaja, niti privatizacija šuma i šumskih područja

Преузмите андроид апликацију.