Početna > Biznis
Biznis

Vlasnici privatnog smeštaja spuštaju cene i do 50%

Ostvaruju se upozorenja iskusnih turističkih stručnjaka, da će u ovoj sezoni pronaći kraj izvući svi oni koji su u privatnom smeštaju alavo podizali cene.
Foto: Unsplash/fkaymak

Na terenu nam potvrđuju, počela je “rasprodaja” nepopunjenog smeštaja u last minute akcijama koje idu do 50 odsto, iako je buking tokom jula nešto bolje u odnosu na maj i jun.

Doduše, „nadrljale“ su i luksuzne vile čiji su gosti odlučili da svoj novac potroše tamo gde u godinama ograničenja u putovanjima nisu mogli, u Grčkoj, Španiji, Turskoj, dalekim destinacijama.

„Situacija nije alarmantna, ali mogla bi na kraju dana smanjiti prihode, i na kraju sezone svi moraju dobro misliti da misle i dalje da se ponašaju kao da sledeće leto ne postoji“, kaže Igor Popović, suvlasnik kompanije Adriagate, koja upravlja. s 12.000 smeštajnih jedinica na Jadranu.

Rasprodaju je pred nedelju najavljivao Selimir Ognjenović, vlasnik agencije ID Riva, koja radi na nemačkom tržištu, a na bum cenu upozorio je u isto vreme i Boris Žgomba, predsednik Uprave Unilinea.

Oni koji su bili mudri s cenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana, bez otkazivanja, kaže Popović, čija agencija svojim klijentima pruža i edukacije i statistike na osnovu kojih mogu donositi odluke o formiranju cene. Odluka je na kraju uvek na vlasnicima.

„Postoje ti dani u samom vrhu sezone tokom kojih su ove godine mogle da podignu značajnije cene, jer je bila velika potražnja, ali mnogi su se polakomili i podigli cene za sve periode, i suočili su se sa masom otkazivanja, što možemo da pratimo na platformama kao što je što je buking, gde se nalaze sve naše jedinice.

Imali smo situaciju da su turisti koji su prošle godine propustili vreme da rezervišu letovanje, za ovu godinu su počeli sa rezvacijama već prošle jeseni, što se nastavilo sve do Usrka“, kaže on.

Taj optimizam neki su iskoristili da podigu cene i do 40–50 posto, dok su drugi smeštaj bili mudriji, pa je, u proseku, u ovu sezonu privatni ušao sa cenama višim za 15 do 20 posto“, opisuje Igor Popović.

Igor Popović kaže kako je u maju i junu zabeleženo oko 20 posto manje rezervacija.

„Najveći problem imale su na početku leta skupe vile s bazenima, koje teško popune rupe i one su u last minute akcijama spuštale cene i do 50 odsto. Kad su gosti videli, krenula su otkazivanja rezervacije na bukingu, jer su ljudi shvatili da mogu pronaći nešto jeftinije“, opisuje Popović.

Samung predstavio nove modele preklopnih telefona, želi da konkuriše Eplu

Preuzmite android aplikaciju.