Акције немачког прозвођача аутомобила Порше пале су данас за 2,5 одсто на Франкфуртској берзи, након упозорења да ће проблеми у ланцу снабдевања трајати и у другој половини године.
Како преноси Блумберг, ови проблеми су већ проузроковали пад производње Поршеовог електричног аутомобила Тајкан.
„Сваке недеље имамо проблеме у ланцу снабдевања, а и даље постоји много неизвесности – и због геополитичких изазова широм света“, рекао је шеф Поршеа Оливер Блуме у данашњем разговору са новинарима.
Профит немачке компаније је порастао у првој половини године, али раст Поршеа у Европи је успорен, а она се суочава и са порастом трошкова и отежаном набавком ауто-делова.
Економски успех Поршеа и даље у великој мери зависи од продаје возила која иматју моторе са унутрашњим сагоревањем, а не електичних возила(ЕВ).
У првој половини године је продаја Поршеових аутомобила међугодишње порасла за 15 одсто због велике потражње за моделима Порше 911 и Порше Макан, док су испоруке јединог потпуно електричног Поршеовог возила Тајкан пале за пет одсто због несташица ауто-делова.
Резултати продаје за други квартал су охрабрујући, али немачка компанија је опрезна поводом економске прогнозе за другу половину године, а један од разлога је велики број заосталих поруџбина.
Оперативни профит Поршеа порастао је 11 одсто на 3,85 милијарди евра у првој половини године, наводи Блумберг.
Немачка компанија планира да повећа цене у другој половини године да био одржала ЕБИТДА маргину између 25 и 27 одсто.
ЕБИТДА маргина се добија када се ЕБИТДА (профит компаније пре одузимања камате, пореза на добит и амортизације) подели са укупним приходом фирме и помножи са 100, а висока маргина је доказ економског здравља компаније.
Немачки произвођач аутомобила ће следеће године избацити на тржиште потпуно електричну верзију свог модела Порше Макан, а касније ће и Порше 718 Роудстер и Порше Кајен СУВ ће имати верзије на електричне батерије.
Australija: Meta kažnjena sa 12,65 miliona evra, prikupljala podatke korisnika
Преузмите андроид апликацију.