Дуго се на кинеске аутомобиле гледало са подсмехом. Али се то мења, и то прилично брзо. Кинези би ускоро могли да престигну велике аутомобилске нације када је у питању извоз. Већ сад су се попели на треће место у свету.
Кина жели да се пробије у сам врх светског тржишта аутомобила. После неколико неуспелих покушаја да постану значајан фактор на светском тржишту, кинески произвођачи аутомобила недавно су забележили велике успехе, пише Дојче веле.
Према подацима кинеског аутомобилског удружења КААМ, извоз аутомобила из Кине од 2020. године се утростручио. Сада износи око 2,5 милиона возила годишње.
Тиме се Кина попела на треће место на светској листи извозника. Испред ње је само Немачка, а на врху је Јапан.
Прошле године из Немачке извезено 2,61 милиона аутомобила, док је Јапан испоручио око три милиона, наводи Немачко удружење аутомобилске индустрије (ВДА). Међутим, док извоз возила из старих индустријских земаља напредује споро или никако, потражња за аутомобилима из Кине убрзано расте.
Та трка ће бити централна тема аутомобилског сајма који почиње следећег уторка, 18. априла у Шангају.
Кинески произвођачи већ су водећи на тржишту у деловима Блиског истока и Латинске Америке. Али чак и у Европи је све више аутомобила „Мade in China“.
Пре више од десет година Кинези су покушали да се етаблирају у Европи, али у доба мотора са унутрашњим сагоревањем, нису могли да смање јаз у односу на западну конкуренцију. Са возилима сумњивог квалитета нису добро прошли на тестовима сигурности.
Али све се променило масовном појавом електричних аутомобила. Ту се кинески произвођачи одједном сматрају технолошким лидерима.
SAD: Otvorena istraga o električnim automobilima Hjundai „Ioniq 5“
Преузмите андроид апликацију.